Perlukan supplemen?

Alhamdulillah, moga perkongsian di dalam blog ini bermanfaat untuk semua terutama IBU HAMIL. Perkongsian melaui pembacaan, pengalaman sendiri dan pengalaman kawan-kawan seta blogger2. Yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan. SELAMAT MEMBACA DAN BERI KOMEN.

Wednesday 21 August 2013

Melecur kena minyak panas

Assalam frens.. Cuaca pagi tadi mendung, udah petang panas..Syukur. Sempat juga kain baju kering di jemuran. Biasalah, hujung minggu saya sentiasa di rumah, atau pun balik rumah mak. Sejak berShaklee, saya cuba satu produk ni yang dikenali dengan BASIC H, pencuci serba guna. Nak cuci apa-apa semua saya guna Basic H.

Antara yang pernah saya cuci adalah kain lampin moden( CD), botol susu anak, basuh kereta, cuci lantai, cuci tingkap. Tapi sebenarnya banyak lagi kegunaan BASIC H ni.

Nak dijadikan cerita, semalam aye menggoreng jemput, lepas masukkan beberapa ketul..pommmm meletup minyak tu..kena tangan.adui la pedih kan..terus basuh di sinki..lega la sekejap..x lama lepas tu..apa rasa pedih-pedih ni..rupanya tempat kena minyak tadi..selalu petua orang cakap kalau kena minyak panas, sapu kicap. Aye dah tak fikir, yang aye tahu aye nak bagi rasa pedih hilang.hahahaha...


Basic H aye letak tepi sinki, terus aye ambil, tuang sikit dan cuci..lepas cuci tu alhamdulillah, pedih hilang. kalau lambat sikit rasanya keluar la gelembung-gelembung. Itu yang buat lagi pedih..Kesan tu tak la nampak sangat tapi tetap pedih. Saksikanlahhhh...hahahha..

Setiap rumah aye rasa perlu ada Basic H ni, sebab ianya 1001 kegunaan..kalau bab mop lantai, letak sikit dalam air dan mop, tak perlu dah nak bilas. LANTAI BERSIH dan BERKILAT dan yang paling penting LANTAI TIDAK MELEKIT.

Pengalaman aye sebelum kenal Basic H, nak mop lantai je mesti nak kena bilas..sebab kan berbuih-buih sabun. Itu pun nak kena bilas banyak kali. Masih lagi lantai melekit-lekit. SERIUS aye jadi bosan dan penat dan rasa nak marah bila dah pijak lepas mop. Berkilat tu dan bersih tu memang la kan..bila lepas mandi atau berwuduk, kadang nak TERGELINCIR..omak kau..hahahhaha...tapi kini tidak lagi..cewah...

Harga? ala..berapa sangat la kalau nak dibandingkan dengan kebersihan rumah yang superbbbb..hihi...

Sekian. Terima kasih.

Puan Has
Shaklee Distributor(883548)
Pm/Whatsapp : 013-2236819
Fb : Hasnirah Iris
Email : zarariana@gmail.com


No comments:

Post a Comment