Perlukan supplemen?

Alhamdulillah, moga perkongsian di dalam blog ini bermanfaat untuk semua terutama IBU HAMIL. Perkongsian melaui pembacaan, pengalaman sendiri dan pengalaman kawan-kawan seta blogger2. Yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan. SELAMAT MEMBACA DAN BERI KOMEN.

Tuesday 27 August 2013

FROM ZERO TO HERO

Assalam dan selamat pagi kawan-kawan semua. Syukur Alhamdulillah Allah masih memberi peluang pada kita semua untuk terus bernafas di muka bumi. Menikmati kurniaan Illahi. Sharing hari ni nak cerita susulan Isnin lalu saya pergi nak register member..

Excited nak pergi Shaklee Ipoh, bersiap siaga dan meneruskan perjalanan. Lepas tol slah masuk simpang. Aduh, sudahnya berpusing-pusing dalam bandar Ipoh. Mujurlah en suami sabar melayan karenah ku dengan anak-anak. Dia tenang je walaupun dia tak tahu jalan kat bandar Ipoh(asal Pahang). Selepas setengah jam "meronda", alhamdulillah Allah tunjuk jalan. Takkan nak balik pula kan?

Sampai je terus bergambar. Hahahaha..Seronok sebenarnya buat MLM ni kalau betul caranya. Pernah sebelum ni aye join MLM, masa nak join, upline bukan main lagi bercerita tentang $$$$$ ribu riban, bagitahu tentang marketing plan(HEAD HUNTING), malam-malam keluar pergi edar flyers, bila orang tanya dah terkebil-kebil nak jawab. SEBAB APA? Sebab diorang tak ajar macamana nak handle prospek. Last-last prospek pun tak yakin dan bye bye. Sedih.

Ok, sikit pasal "kes lama", tak mahu ingat lagi, sekarang masa untuk pandang kedepan. Apa yang pasti Shaklee sangat best, dengan SUPPORT TEAM yang HEBAT, membuatkan aye sendiri bersemangat. Mula-mula dulu aye tak yakin, bukan tak yakin dengan Shaklee tapi aye tak yakin dengan diri sendiri. So, upline aye bagitahu, kalau nak yakin kan orang, kita kena yakin kan diri sendiri "AKU BOLEH BUAT,AKU YAKIN DIRI". Bila kita yakin, orang akan yakin dengan kita even tak nampak muka(online kan). Ihiks.

Rata-rata yang mulakan biz ni semua bermula dengan ZERO. Tapi lama-lama menjadi HERO. Saya dulu pun tak tahu tentang Shaklee, memberkit saya baca, baca sikit-sikit, kenali Shaklee, sejarah,produk,marketing. Bukan semua kena belajar, kena baca dalam masa satu hari...pecah otak.hahahhaa..

Kenali produk pun, mulakan dengan produk yang pernah kita guna. Kaji, dalami info, fungsi, untuk siapa, penyakit berkaitan. Aye memang blur masa baca, pergi godek files dalam SECRET GROUP,Google, tanya upline, buka buku PRODUCT GUIDE. Ini semua mengajar kita untuk menggali ILMU. Takkan nak tunggu "mak" suapkan. "Mak" ada banyak anak lain. Belajar berdikari. Kalau rasa nak luah perasaan ke apa, cerita dengan "mak". "mak" sedia mendengar. Tapi jangan la benda yang sama..hahahha..bernanah telinga.

Apa yang penting, apa yang "mak" bagitahu, BUAT. Jangan tanya "kenapa"?, "kena buat ke"?. hihi..nak kena piat telinga ni..So, anda yang belum join, moh le sama-sama. Tingkatkan ILMU, amalan kerohanian. Satu nak ingatkan, REZEKI HANYA DARI ALLAH. MINTA DENGAN DIA. HATI MANUSIA ALLAH PEGANG. AMIN.

Sekian.

Puan Has
Shaklee Distributor(883548)
Pm/Whatsapp: 013-2236819
Email : zarariana@gmail.com
Fb: Hasnirah Iris

No comments:

Post a Comment