Perlukan supplemen?

Alhamdulillah, moga perkongsian di dalam blog ini bermanfaat untuk semua terutama IBU HAMIL. Perkongsian melaui pembacaan, pengalaman sendiri dan pengalaman kawan-kawan seta blogger2. Yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan. SELAMAT MEMBACA DAN BERI KOMEN.

Sunday 26 January 2014

Kelebihan ALFALFA yang lain

Assalam. Bersua kembali, petang semalam bawa anak ronda-ronda kampung dan singgah satu gerai kuih. Saya beli air soya 2 cups.Ok lah satu RM1. Sekali saya jeling kuih muih, ada yang 2 biji RM1, ada yang 4 biji RM1, ada yang 3 biji RM1. Asalnya nampak buah melaka(4 biji RM1)  dan nak beli la tapi bila tengok size. Aduhai, terus tahan perasaan nak beli. Anak-anak ambil nuget, sebatang RM1. Lepas tu, pergi taman permainan bawa anak-anak main. Masa tengok anak main, hati mengomel sendiri, kuih kecil sangat le, beli nanti tak puas makan. Terus bercita-cita nak buat buah melaka hari ini le kononnya.

Disebabkan malas nak pergi kedai pagi ini, jadi saya tangguhkan la untuk buat lusa.hahahha...nampak tak kemalasan di situ? Lagi satu faktor petang Sabtu ni ada pasar malam di Pekan Tanjung Malim, jadi menguatkan lagi kemalasan saya..kikiki.. selalunya di pasar malam, saya beli nasi kerabu je. atau kalau ada duit lebih beli satay, kuih akok. Tapi kalau ikut selera hantu raya saya, macam-macam saya nak beli jagung la, laksa la, buah la,yong tau fu la dan macam-macam lagi la..Ada yang jual kek, char ketiau,nasi lemak dan tak terkata ramainya orang berniaga.

Sebenarnya kalau ikutkan saya ni tak la rajin sangat nak membuat kuih, kek dan sebagainya. Cuma bila keluar dan saya rasa makanan di luar tidak berbaloi dengan harga buat semangat saya melonjak-lonjak untuk masak atau buat sendiri. Seingat saya, saya pernah buat kuih karipap, burger malaysia, apam. Hehehe..antara yang teringin sangat nak buat tapi tak terbuat adalah seri muka, lompang, kuih lapis iaitu antara kuih kegemaran saya.

Apa kaitan pula kan kuih dalam post saya kali ini? Hahhahha...kuih-kuih yang saya suka ini kebanyakkannya manis, lemak. Haaaa..jadi kalau dah makan makanan manis dan berlemak, kena la pula pecahkan lemak atau jangan bagi lemak melekat di badan kan.

Tu la, sempena bulan promosi ALFALFA ni memang elok sangat di ambil untuk menyahtoksik serta menyerap lemak dan kolestrol dan sekaligus disingkirkan melalui pembuangan. Dan nak superb lagi, sila ambil LECITHIN iaitu agen pembakar lemak. Jadi pembakaran dan pembuangan lemak berjalan dengan lebih lancar.

Sebelum saya hamil, saya ambil ALFALFA untuk boost susu badan tapi kena ingat ye, pemakanan kena jaga, jadual pam semua kena ikut , air masak kena banyak minum tau. Dan setiap vitamin bertindak mengikut hormon badan seseorang.

Siapa yang sesuai ambil Alfalfa?

* Ibu Hamil yang alami keputihan
* Ibu berpantang
* Ibu Menyusu
* Orang yang nak KURUS/Diet
* Individu yang nak KURANGKAN KOLESTROL
* Individu yang nak BUANG TOKSIK
* Individu yang ada masalah JERAWAT, JERAGAT, SEMBELIT dan macam-macam lagi.

Gabungan supplemen

1. Alfalfa + Lecithin = Buang lemak/Kurus
2. Alfalfa + Vitamin E = Kulit Wajah
3. Alfalfa + GLA = Kecantikan kulit /Senggugut
4. Alfalfa + Ostematrik = Gout/Susah tidur

Dan ada banyak lagi gabungan tapi basic asasnya ALFALFA, biar badan bersih dari segala toksik.Bila toksik banyak dalam badan, itu yang menjadi punca kepada pelbagai masalah kesihatan. Kalau badan bersih, nutrisi lain yang masuk senang diserap tubuh. Takkan nak biar toksik bermaharajalela kan..Ala harga ALFALFA dah murah sangat promosi ni. Ada 2 size 330 biji dan 700 biji.Harga memang murah sangat ok. Konsultasi PERCUMA dan berterusan dengan setiap pembelian dari Iris Vitamin Shoppe.

* Alfalfa tidak sesuai untuk mereka yang ada G6PD dan SLE.

Sekian. Terima kasih

Pm/Sms/Whatsapp : 013-2236819
Email : zarariana@gmail.com
Pages : Iris Vitamin Shoppe
Fb : Hasnirah Iris
Shakle ID :883548

Has-RAKAN SUPPLEMEN ANDA :)

No comments:

Post a Comment