Perlukan supplemen?

Alhamdulillah, moga perkongsian di dalam blog ini bermanfaat untuk semua terutama IBU HAMIL. Perkongsian melaui pembacaan, pengalaman sendiri dan pengalaman kawan-kawan seta blogger2. Yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan. SELAMAT MEMBACA DAN BERI KOMEN.

Saturday 11 January 2014

Mak dan supplemen kegemaran.

Assalam semua. Selamat berhujung minggu. Alhamdulillah, promosi ALFALFA buy 6 FREE 1 masih berlangsung. Saja nak share cerita tentang mak saya yang amalkan supplemen. Umur mak 51 tahun ni, mak consume supplemen sejak saya mula daftar lagi(setahun lebih). Antara yang mak saya ambil, Vitamin C, Alfalfa, GLA dan yang terbaru Ostematrik. Kulit muka mak sebelum makan vitamin, jeragat,kusam dan bintil-bintil. Sekarang Alhamdulillah, bila kawan-kawan mak tengok muka mesti terkejut sebab muka mak dah TIADA jeragat, bintil-bintil menyusut dan pastinya cerah berseri ok..

Minggu lepas balik kampung, mak dan bapak pergi satu pasaraya, saya tak ikut.. Masa tu tengah ada ujian kesihatan tulang. Kepadatan tulang bapak sangat baik, manakala mak sudah ke tahap negatif.Jadi orang tersebut mengesyorkan susu kalsium dengan harga Rm18-RM19.Bila balik mak cerita la. Mujur mak makan OSTEMATRIK, kalau tak lagi teruk agaknya tulang mak..hahahha..susu dengan harga demikian seminggu je boleh habis, setiap kali buat dalam 4 sudu besar, minum pagi dan malam.

Tetapi dengan OSTEMATRIX Shaklee sebotol ada 120 biji, sehari makan 4 biji untuk memenuhi keperluan kalsium harian. Maknanya tahan 3 bulan dengan harga RM61. Sebiji lebih kurang RM0.50 atau RM2 sehari, itu dengan harga pasaran, kalau harga saya lagi la murah kannnnnn...ihiks..pung pang cerita, bapak pun nak juga Ostematrix tu. Mak nak tambah lagi GLA sebab stok yang ada dah habis.. :)

Ok, berbalik kisah mak yang ambil 4 jenis supplemen tadi. Mak saya sangat menyokong supplemen, tapi kena la sabar makannya kan. baru lah dapat hasil yang cantik.

Meh kita tengok apa fungsi semua supplemen ni. ALFALFA diketahui mampu menyahtoksik badan kita, melegakan sakit sendi dan belakang, menghilangkan kelesuan dan tekanan,mencuci usus sekaligus bila usus bersih penyakit susah nak dekat. 




Vitamin C pula diperlukan tubuh untuk menghasilkan colagen, antioksidan dan jangan tak tahu sebiji vitamin c ini mengandungi 7 setengah biji oren. Mampu ke setiap hari nak makan 7 biji setengan buah oren?




GLA yang best, kira sahabat baik wanita. Untuk penjagaan kulit bagi wanita normal(tidak hamil), sangat bagus ambil GLA COMPLEX ni. Antara fungsinya adalah mengekalkan kelembapan kulit , kemulusan, kulit bermasalah dan kekeringan.




Ostematrix antara supplemen kegemaran. Kalsium yang baik dan seimbang adalah kalsium yang dapat diserap sebanyak 99%. Antara fungsinya adalah menguatkan tulang dan meringankan stress. Yelah, bila tulang kuat, stress tiada hidup mesti ceria kan..bila ceria, terpancarlah segala keceriaan di wajah sekaligus mengawetmudakan kita..hahahaahhha




Oh..Satu lagi mak bagitau, bila makan Ostematrix ni, bila bangun pagi badan rasa ringan je..Senang bangun pagi la..hihi

Fungsi semua supplemen ada banyak lagi, cuma bagi sebahagian je untuk kecantikan kulit. Tapi kalau korang nak lagi cun, supplemen wajib untuk kome ambil adalah ESP!!!!!!!!!!!!!! PROTIN terbain dan NON GMO.

Ha..kalau siapa yang ada bajet lebih dan tak suka makan pil banyak2. Terus je consume VIVIX. Sehari sesudu kecil sebelum tido atau sebelum sarapan.ihiks

Pm saya untuk maklumat lanjut

Sekian. Terima kasih

Puan Has
Shaklee ID :883548
Sms/Whatsapp: 013-2236819
Email : zarariana@gmail.com
FB: Hasnirah Iris

No comments:

Post a Comment