Perlukan supplemen?

Alhamdulillah, moga perkongsian di dalam blog ini bermanfaat untuk semua terutama IBU HAMIL. Perkongsian melaui pembacaan, pengalaman sendiri dan pengalaman kawan-kawan seta blogger2. Yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan. SELAMAT MEMBACA DAN BERI KOMEN.

Wednesday 15 January 2014

Vitamin C Plus Sustained Release

Assalam sahabat-sahabat aye. ALhamdulillah ketemu lagi, malam ini agak dingin. Hujan renyai-renyai.hehehhe..Anak dara aye yang bongsu pakai baju kurung dari siang tadi sampai la sekarang(10.50 p.m) agaknya nak di bawa tidur sekali la tu. Janji selesa ye dak. Kain baju cotton, sejuk. Ini kerja dia, rajin sangat buat 'hasil seni' kat dinding. 


Si kakak tengah tengok siaran kartun sambil menyusu. Biasa la dia, bawa hal sendiri.hihi. okies cukup cerita anak, mari kita bercerita tentang VITAMIN C PLUS atau dulunya dikenali dengan vitamin C 500mg.

Shaklee Sustained Release Vita-C Plus merupakan produk pertama yang menawarkan vitamin C dengan kawalan pelepasan secara semulajadi yang menggunakan propreitari dengan sistem penyaluran semulajadi yang melepaskan vitaminc sedikit demi sedikit dalam masa lima jam. Ianya mengandungi 553 Asid ascorbic dan tambahan Citrus Bioflavonoids Complex iaitu Lemon, Orange, Grapefruit dan Hesperidin(Fungsi hesperiden bersama citrus bioflavonoid membantu keadaan seperti hemorrhoids,varicose veins, and poor circulation (venous stasis). Membantu blood vessels dan reduce inflammation). Penambahan bioflavonoids iaitu pigmen yg larut air dgn antioksidan, antiallergenik dan sangat diperlukan untuk penyerapan vitamin c. Bacaan lanjut mengenai BIOFLAVONOIDS



Jika anda masih belum tahu, anda perlu tahu bahawa sebiji vitamin c mengandungi 7 setengah biji oren. Wow, banyak kan. Apa bezanya Shaklee dengan vitamin c yang lain? Pembebasan 1.5 vitamin c buah tersebut kedalam tubub kita setiap jam. Ujian klinikal telah membuktikan vitamin C di dalam 2 tablet vitamin Shaklee(di dalam jurang masa 5 jam) mampu kekal didalam plasma darah kita selam 24 jam! Setiap tablet mengandungi 120mg bioflavonoids(25% dari bioflavonoids diekstrak dari kulit buah) juga dikenali sebagai Vitamin C Complex. Ia mempunyai kemampuan MENINGKATKAN KEBERKESANAN vitamin C didalam tubuh kita, melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.

Manfaat Utama

* Membentuk kalogen
- Merangsang pembentukan kalogen, Kalogen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu mengurangkan kedutan dan menghalang otot menjadi lembik.

*Memperbaiki Simptom Pendarahan
- Kekurangan Vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.

* Peningkatan sistem imun
- Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan allergi hidung dan kulit, asthma. Juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan simptom flu dan selsema.

* Memerangi kanser
- Ia adalah satu-satunya anti oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-Cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita.

* Mencantikkan kulit
- Ambil vitamin C setiap hari untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.

* Memperbaiki Insomnia
- Ia memperbaiki insomnia, stress, masalah berkaitan mental seperti keresahan.

* Mengekalkan Kolestrol Sihat
- Ianya mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindar arteriosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.

Kesan kekurangan Vitamin C

-Gusi yang sentiasa berdarah (kurang pembentukan kolagen)
-Tanda2 lebam pada badan(salur darah lemah)
-Luka lambat sembuh
-Sering letih, lemah
-Anemia
-Salur darah mengecil dan mudah runtuh
-Rambut gugur
-Sakit sendi
-Darah dalam mata
-Kulit kering dan gatal
-Depression
-Edema
-Kurang selera makan
-Masalah pencernaan
-Weight lost

Sumber makanan yang mengandungi vitamin c

-Buah-buahan dan sayur seperti:
-Buahan sitrus (oren, anggur, kiwi, strawberry, laici, blackcurrent)
-Sayur (brokoli,tomato,potato)
-Capsicum


Bagaimana memilih vitamin c?

-Pilih vitamin C dengan dos yang betul- cadangan dos 500mg sehari
-Berasaskan tumbuhan, dan time-release product (mcm sustained release)
-Mengandungi Bioflavinoids dan jumlahnya harus seimbang dengan vitamin C (500mg vitamin C: 120 mf bioflavonoids)
-Telah diuji secara klinikal dan berkesan terhadap tubuh manusia
-Melalui pembacaan label – huruf “I” bagi tiruan dan “d” bagi semulajadi.
-Melalui perkataan “ko-faktor” seperti “bioflavinoids” atau “biogradable"

Apakah dos pengambilan vitamin c yang diperlukan tubuh?

Dos berbeza mengikut umur dan keperluan. US RDA untuk dewasa ialah 60mg,tetapi disebabkan faktor pemakanan, persekitaran, jumlah yang lebih tinggi diperlukan iaitu 250-500mg. Vitamin sangat mudah musnah oleh haba, persekitaran, stress, penyediaan makanan. Bagi yang mengalami masalah kesihatan, disyorkan untuk mengambil 500mg sehari.

Kenapa pilih SHAKLEE?

-Vitamin C pertama yang natural dan bertindak secara ‘Sustained release’, berfungsi secara perlahan untuk memenuhi keperluan tubuh selama 24 jam.
-Rumusan unik yang membenarkan pelepasan vitamin c secara perlahan dan berterusan selama 5 jam.
-Satu tablet membekalkan 500mg vitamin C iaitu bersamaan 7biji setengah oren.
-Membekalkan ‘Bioflavinoids’ dalam jumlah yang seimbang iaitu 120mg (elak salur darah dari runtuh/bocor, meningkatkan fungsi vitamin c, elak vitamin c dr cepat teroksida dan merosakkan sel)
-Ada dalam bentuk yang boleh dikunyah( Untuk kanak2)
-Tiada pembaziran kerana semua vitamin C digunakan.dilepaskan kedalam system tubuh secara perlahan mengikut keperluan.

Setiap hidangan adalah hanya Rm0.50!! murah kan?? itu harga pasaran, kalau harga saya lagi la murahhhhh....sebotol ada 180 biji. Sehari makan sebiji, bayangkan la. Tahan 6 bulan kot.

Anda masih ragu-ragu? Sila teruskan keraguan anda sementara yang lain memilih untuk kekal sihat. Pelbagai pencemaran kita hidu setiap hari akan memusnahkan vitamin c yang terdapat di dalam badan, sebab itu kita di galakkan mengambilnya setiap hari. Dan kena ingat VITAMIN C SANGAT-SANGAT SENANG TERHAPUS.

Hubungi saya untuk stok vitamin C anda

Sekian terima kasih

Puan Has
Shaklee ID :883548
Sms/Whatsapp: 013-2236819
Email :zarariana@gmail.com
WeCHat : hasni_zara
FB : Hasnirah Iris


No comments:

Post a Comment