Perlukan supplemen?

Alhamdulillah, moga perkongsian di dalam blog ini bermanfaat untuk semua terutama IBU HAMIL. Perkongsian melaui pembacaan, pengalaman sendiri dan pengalaman kawan-kawan seta blogger2. Yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan. SELAMAT MEMBACA DAN BERI KOMEN.

Saturday 1 March 2014

Percaya diri, berikan yang terbaik dan terus berdoa

Assalam. Bertemu lagi kita. Apa khabar dengan hari anda? Kesihatan anda? Keluarga anda? Moga sentiasa berada di dalam lindungan Allah. In Shaa Allah. February bakal meninggalkan kita. 28 hari masa yang cukup singkat. Moga kita isikan dengan kebaikan untuk mencapai akhirat. Amin

Pagi tadi usai solat Dhuha, mengaji dan Berdoa. Beberapa jam kemudian dapat whatsapp daripada pembaca blog yang tanya cara makan supplemen. Terkejut juga saya sebab semalam baru je saya cerita tentang HAK EXCLUSIVE PELANGGAN. Saya sangat kesian jika pelanggan tercari-cari orang yang mampu memberikan penerangan mengenai jadual makan atau cara makan supplemen, sedangkan mereka punya hak dengan pengedar untuk mendapatkan penerangan terperinci.

Keadaan ini memang banyak berlaku. Yang jadi mangsa adalah pengedar berwibawa macam saya ni.hehehhe..Manakan tidak, saat nak berclosing bagai(konon) Allah menduga saya di Jumaat yang mulia. Walaupun beliau membeli dengan orang lain dan tanya cara makan dengan saya,saya tanpa ragu2 terus memberi penerangan cara makan,healing crisis. Saya tawarkan bantuan jika ada apa2 masalah. Syukur,beliau sangat2 gembira dgn layanan saya. Tak kedekut. Moga beliau serasi dengan Shaklee.

Saya memang tidak pernah menyalahkan pelanggan tapi sangat kesal dengan sikap segelintir pengedar lain. Yang penting orang sentiasa gembira deal dengan saya. Ada yang tanya saja(mungkin survey harga), ada yang diam lama baru bagi respon, ada yang pm dan terus beli. Ragam-ragam ini membantu proses pembelajaran menangani pelanggan. Saya lain baek punyaaa..beli atau tidak bukan urusan saya. Saya hanya mampu berdoa dan meminta pada DIA sahaja.

Apa yang saya nak tekankan di sini adalah ETIKA BERNIAGA, bagaimana melayan pelanggan serta bergantung harap pada Allah S.W.T. Kita inginkan kejayaan tetapi kita lupa siapa yang memberi kejayaan itu. Lupa pada sebaik-baik pemberi rezeki. Pelanggan juga harus diutamakan,tanpa sokongan kuat mereka siapalah kita sebagai pengedar kan.huhuhu

Malam ini nak membebel je la..kiki..anak-anak ku masih belum tidur gara-gara tidur petang dan bangun jam 8 p.m. Entah jam berapa nak tidur semula. Mata saya dah mengantuk. Moga March 2014 dan seterusnya memberi sinar kejayaan di dalam laluan bisnes saya.

Untuk pemilihan supplemen yang sesuai dengan anda. Jangan segan-segan tanya saya ok

Sekian, terima kasih.

Puan Has
Shaklee Independent Distributor(883548)
Sms/Whatsapp : 013-2236819
Email : zarariana@gmail.com
Fb : Hasnirah Iris
Pages : Iris Vitamin Shoppe


No comments:

Post a Comment