Perlukan supplemen?

Alhamdulillah, moga perkongsian di dalam blog ini bermanfaat untuk semua terutama IBU HAMIL. Perkongsian melaui pembacaan, pengalaman sendiri dan pengalaman kawan-kawan seta blogger2. Yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan. SELAMAT MEMBACA DAN BERI KOMEN.

Tuesday 25 March 2014

Ostematrix-Bekalan untuk perjalanan jauh

Assalam. Bersiaran dari Pahang, setelah lama tidak pulang kan. Cuaca pun ok sangat. Anak-anak tak meragam.Alhamdulillah, sampai juga akhirnya di bumi Keratong 2 ni.Memulakan perjalanan seawal 11.30 a.m, singgah di Shah Alam hantar surat untuk purchase new car( Proton EDAR VPC) tapi bukan saya punya la, adik suami yang punya.Hehehe..

Seterusnya singgah sekejap rumah kakak di Jalan Kebun, Shah Alam sebab nak hantar telekung lycra(Warna biru muda dan hijau pucuk pisang) dan solat sekali.

Dengan muka tak malu, makan sekali..hahahhaha..kebetulan masa saya sampai, kakak baru nak makan. Dan menjadi rezeki saya sebab kakak bekalkan donut yang dia buat. Kakak saya terer masak tau, cuma masa dia kurang untuk masak, busy dengan bisnes dan anak-anak sekolah.



Telekung Lycra ni ada banyak warna dan ini antara warna yang saya ambil nak bagi mak dan mak mertua Peach atas tu saya bagi mak, purple saya bagi mak mertua dan biru tu saya punya..hihihi..Kain lembut, berat tak tebal dan tak nipis. Saya bagi mak pada Sabtu lepas masa mak, bapak, embah dan adik beradik berkumpul di rumah saya di Tanjung Malim, Alhamdulillah, mak suka.

Hari ini(ISnin) usai solat maghrib saya bagi pula pada mak mertua, Alhamdulillah, mak mertua pun suka. Mak mertua tanya, "Berapa RM?", saya cakap, saya bagi mak. Lagi la mak mertua suka kan..

Nak ceritanya saya sampai di Keratong 2 ni jam 7.15. Bayangkan lebih kurang 5 jam dalam kereta.Tak campur lagi, berhenti di hentian rehat, jem di Seremban. Ya Allah, penat sangat-sangat. Tukar drive dari Tol Senawang sampai la sini. Anak-anak tidur, jadi saya bawa kereta dengan senang hati.Hahaha. Suami pula sakit kepala. Sebenarnya first time drive balik sini, sebelum ni suami je bawa..Tapi saya tidak risau sebab saya bawa bekal KALSIUM TERHEBAT saya..

Bila makan kalsium Shaklee ni, badan yang penat akan recharge bila bangun esok pagi. Tapi kena la makan sebelum tido kan, bagi otot berehat dengan tenang. Ada yang tak kenal lagi KALSIUM SHAKLEE?


Ini dia!!!. OSTEMATRIX .Bentuk pil dan warna putih. 1 biji bersamaan dengan segelas susu. Saya makan 4 biji sebelum tidur. Elok sangat untuk saya yang sedang hamil. Mengurangkan risiko sakit gigi, sakit badan dan juga SUMPAH MENGKARUNG/SIMPUL BIAWAK atau KEKEJANGAN..Sakit wooo kalau kena..

Jadi walaupun anda tak hamil, pengambilan kalsium yang secukupnya penting untuk memastikan ketumpatan tulang di tahap maksima. Makin meningkat umur, makin cepat rapuh jusim tulang. Kecuali la jika anda sering mengambil makanan dan minuman yang dapat membekalkan 100% kalsium buat tulang anda.

Sekilas Fakta

Kalsium yang isinya paling seimbang memastikan kadar penyerapannya 99%. Formulanya unik dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati. Mengandungi kalsium, magnesium, fosforus, dan vitamin D, Zink, Kuprum, Manganes dan Boron. Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersam-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral. Kajian membuktikan supplemen kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur secara berkesan.

Sebotol ada 120 biji. Harga memng superb..Just pm me ok

Sekian. Terima kasih. Coretan untuk malam ini.. :)

Puan Has
Shaklee ID : 883548
Sms/Whatsapp : 013-2236819
Email: zarariana@gmail.com
FB: Hasnirah Iris
Page : Iris Vitamin Shoppe.

No comments:

Post a Comment