Perlukan supplemen?

Alhamdulillah, moga perkongsian di dalam blog ini bermanfaat untuk semua terutama IBU HAMIL. Perkongsian melaui pembacaan, pengalaman sendiri dan pengalaman kawan-kawan seta blogger2. Yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan. SELAMAT MEMBACA DAN BERI KOMEN.

Thursday 27 February 2014

Hak Exclusive Pelanggan

Assalam. Selamat petang. Pagi tadi teringin makan bihun goreng, bersiap pergi kedai dengan anak-anak nak beli perencah bihun goreng Adabi.hihihi..Cari taugeh tiada pula. Belasah je masak ikut bahan yang ada. Tapi tak sempat ambil gambar  sebab dah lapar. Bangun Subuh pun sakit kepala, berdenyut-denyut. Gagahkan diri cari lauk pauk. Menjelang akhir bulan ini yang paling glamour adalah CLOSING. Hehehe...Moga Allah bagi saya 'menang'.

Sebenarnya awal-awal hamil ini mulut ini sentiasa nak mengunyah, tapi tak tahu nak makan apa. Semalam sibuk mencari kerepek ubi pedas/masin tapi nampaknya tiada rezeki. Tengahari sempat masak tomyam udang walau keadaan kepala masih sakit. Suami balik jam satu minta dia tolong gorengkan telur dadar. Alhamdulillah..masih dapat makan.

Urusan banyak tertangguh, petang ini pun tak keluar bawa anak meronda. Anak-anak layan Upin-Ipin je. Si kecik dah tidur jam 4, si kakak je bangun pagi sampai sekarang belum nak tidur..hihi..jap lagi hanyut la tu.

Ok, kali ini saya nak cerita serba sedikit hak pelanggan dari sudut pandangan saya sendiri. Apakah maksud hak pelanggan? Semalam saya dapat pertanyaan daripada kawan baik, dia tanya jika beli supplemen, cara makan harus rujuk kepada pengedar ke? Haaa....ini bukan harus dah tapi WAJIB!!! Semua pelanggan kena tahu, pengedar yang menjual kepada anda lebih tahu atau lebih faham keadaan kesihatan anda sebab sebelum beli mesti telah 'ditemuduga' oleh pengedar kan?kan? Pengedar mesti tanya, awak makan supplemen untuk apa? Ada masalah kesihatan lain ke? Dan bla..bla..

Jadi anda mesti tahu anda makan supplemen untuk apa? Untuk kesihatan? Untuk cantik? Untuk kurus? Untuk kurangkan kolestrol? Untuk jantung? dan sebagainya, jadi pengedar akan mengesyorkan anda ambil supplemen sekian, sekian dan juga mengikut bajet anda. Nampak tak di situ betapa prihatinnya pengedar anda?

Sebagai pembeli, anda juga inginkan layanan tip top dari penjual bukan? Saya sama sekali tidak menyalahkan pembeli, mungkin juga pembeli tidak tahu yang HAK ini memang ada untuk mereka. Dan wajib claim dari penjual ok.?

Sebagai penjual pula, jangan la terlalu mengejar sales sampai pelanggan tidak dipeduli, jika anda sebagai pembeli pun, anda mesti mahu 'AFTER SALES SERVICES' kan? Kesian pada kami, HAK EXCLUSIVE yang khusus untuk mereka yang membeli di bawah jaringan kami, 'terpaksa' korban masa untuk menerangkan dari A-Z. Walaupun mereka hanya bertanya cara makan tetapi sebagai pengedar yang berdedikasi, kami kena juga bertanya tentang masalah kesihatan mereka yang pastinya mereka sudah terangkan kepada anda.

Maka, hak exclusive pelanggan untuk after sales services adalah setelah anda membeli kepada pengedar yang sama, iaitu yang telah menjual supplemen kepada anda. Rasanya tidak adil kepada pelanggan kami kan bilamana mereka merasakan tidak lagi EXCLUSIVE menjadi pelanggan kami.

Kami tetap akan membantu, cuma kesian kepada anda sebagai pelanggan yang tidak mendapat hak sepenuhnya.. Ini anda patut tahu :-

1. Setelah membeli, anda berhak bertanya mengenai cara makan/jadual makan, kesan sampingan/healing crisis, kandungan supplemen serta apa sahaja mengenai supplemen yang ingin anda tahu.

2. Jika ada permasalahan, terus rujuk kepada pengedar anda iaitu orang yang telah menjual supplemen kepada anda.

Ops. Maaf, bukan membebel tetapi sama-sama mengingati. So, anda jangan risau ok. Jika ada apa-apa pertanyaan boleh rujuk saya. Semua di atas hanya pandangan peribadi saya. Saya ingin di layan baik-baik jadi saya juga harus melayan orang/pelanggan dengan baik. Win-win situation. Hihihi..

Di gobok saya macam-macam supplemen ada. Kesihatan Optimum, Kesihatan Wanita, Kesihatan Lelaki, PELANGSINGAN serta banyak lagi tau. Saya lebih kepada membantu IBU-IBU HAMIL, BERPANTANG dan MENYUSU tetapi jika anda perlukan untuk KECANTIKAN KULIT WAJAH/BADAN, MASALAH PENGHADAMAN, MASALAH KESIHATAN seperti kolestrol, kencing manis, darah tinggi, gout, allergic, Eczema dan tidak lupa juga untuk kanak-kanak yang selalu DEMAM, BATUK, SELSEMA, NAK ANAK YANG IQ TINGGI dan banyakk lagii..just pm saya ye.

Sekian. Terima kasih

Puan Has
Shaklee Independent Distributor(883548)
Sms/Whatsapp : 013-2236819
Email : zarariana@gmail.com
Fb : Hasnirah Iris
Pages : Iris Vitamin Shoppe

Sedia Membantu Anda :)


No comments:

Post a Comment