Perlukan supplemen?

Alhamdulillah, moga perkongsian di dalam blog ini bermanfaat untuk semua terutama IBU HAMIL. Perkongsian melaui pembacaan, pengalaman sendiri dan pengalaman kawan-kawan seta blogger2. Yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan. SELAMAT MEMBACA DAN BERI KOMEN.

Wednesday 26 February 2014

Healing Crisis/Krisis Penyembuhan

Assalam.Entry hari ini nak bercerita tentang HEALING CRISIS atau KRISIS PENYEMBUHAN. Ramai yang bila mula makan supplemen dan dapat sakit menghentikan pengambilan supplemen dan membuat spekulasi sendiri bahawa supplemen tidak sesuai dengan mereka. Emm..di mana silapnya? jom kita lihat

HEALING CRISIS/KRISIS PENYEMBUHAN

Sesetengah orang akan melalui suatu jangka masa penyesuaian apabila mula mengambil supplemen. Simptom2 ini kelihatan seperti penyakit tetapi sebenarnya tidak. Ianya adalah TINDAK BALAS oleh tubuh kita kerana kekurangan khasiat disebabkan tabiat pemakanan. Apabila makanan berkhasiat dibekalkan dengan mengejut oleh supplemen maka krisis pemulihan terjadi.

Sewaktu jangkamasa penyesuaian, ada kemungkinan penyakit2 yang pernah dilalui tubuh dahulu akan timbul kembali. Biasanya ia akan terjadi untuk beberapa hari. Walaubagaimanapun, tubuh yang lemah akan mengambil masa yang lebih lama untuk pulih.

Keadaan ini disebabkan oleh TOKSIN YANG TELAH BERTIMBUN di dalam tubuh kita untuk jangkamasa yang lama(sisa2,makanan berkimia,lemak, stress ditambah lagi dengan diet tidak seimbang, kurang tidur, antibiotik atau pengambilan ubat-ubatan). SUPPLEMEN MEMBANTU MEMPERTINGKATKAN SISTEM IMUN KITA, KEBOLEHAN DETOKSIFIKASI serta PENGAWALAN ORGAN2 kita.

Pada waktu detoksifikasi ini, ada kemungkinan PENING, KELESUAN, SAKIT KEPALA, KETIDAKHADAMAN(perut kembung,lapar), CIRIT BIRIT, KAHAK BERLEBIHAN, KENCING YANG KERUH, BERASA HANGAT, BERPELUH dan lain2. Simptom2 ini BERBEZA ANTARA INDIVIDU dan akan berlalu 1 hingga 2 minggu atau lebih.

Jadi, di waktu pemulihan, minumlah lebih banyak air putih/air masak sekurang2nya 3 liter sehari, rehat secukupnya dan makanlah lebih sayuran dan buahan. Selagi mana kita memahami ini adalah simptom pemulihan, kita akan mudah melalui fasa ini.


Jadi anda yang pernah ambil supplemen merasainya atau tidak? Apakah tanda-tanda yang anda rasai? Beritahu saya terutamanya yang pernah jadi pelanggan saya... :)

Sekian. Terima kasih

Puan Has
Shaklee Independent Distributor(883548)
Sms/Whatsapp : 013-2236819
Email : zarariana@gmail.com
Fb : Hasnirah Iris
Pages : Iris Vitamin Shoppe

No comments:

Post a Comment