Perlukan supplemen?

Alhamdulillah, moga perkongsian di dalam blog ini bermanfaat untuk semua terutama IBU HAMIL. Perkongsian melaui pembacaan, pengalaman sendiri dan pengalaman kawan-kawan seta blogger2. Yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan. SELAMAT MEMBACA DAN BERI KOMEN.

Tuesday 4 February 2014

VITALEA FOR EVERY ONE

Assalam. ALhamdulillah sudah memasuki bulan FEBRUARI, seminggu duduk di kampung gara-gara 'mabuk'..Hahahaha..Dah duduk kampung seminggu saya tidak lupakan vitamin terpenting untuk ibu hamil, VITALEA, VITAMIN C, B COMPLEX dan OSTEMATRIX. Walaupun keadaan kadang ok kadang 'KO' saya tetap makan vitamin-vitamin ni..

Mungkin masih ada yang tidak tahu bulan Februari merupakan bulan 'HARGA RUNTUH' untuk VITALEA. Kenapa? Sebab setiap pembelian 6 botol, dapat PERCUMA lagi sebotol. Ha siapa tak nak kan. Vitalea merupakan vitamin asas dan sangat penting. Ibarat kata nak makan apa jua jenis vitamin, VITALEA WAJIB diambil bersama. 

Apakah VITALEA?

Vitalea adalah multi vitamin dan mineral PERTAMA DCIPTA DI DUNIA. Mula dikenali sebagai "Vitalize-Mineral" dan disingkatkan sebutan kepada "Vita-min". Perkataan vitamin yang disebut kini asal dari Shaklee.

Kenapa pilih VITALEA sebagai vitamin harian?

Kerana Vitalea merupakan vitamin asas yang perlu di ambil setiap hari oleh tubuh. Merupakan MULTI VITAMIN yang mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang di ekstrak daripa sayuran dan buah. Semua vitamin terkandung di dalamnya. Walaupun jumlah setiap vitamin sikit-sikit tapi lengkap.Sebiji vitalea bersamaan dengan 40 jenis lauk. Mampu ke nak makan 40 jenis lauk satu hari? Membantu memperbaiki dan menyihatkan sel. Bila sel sihat, vitamin lain senang diserap.

Apakah yang terkandung di dalam VITALEA?

Vitalea adalah multivitamin+multimineral+iron. Mengandungi 12 jenis vits dan 7 jenis galian utama bg membantu memastikan keperluan mikronutrien tubuh dipenuhi. Kedua-dua macro dan micro nutrien sangat penting, tanpa micro, macro tidak berfungsi, sebab itu dalam supplementations, jika semata-mata vitamin tidak boleh kerana mineral juga sangat penting untuk mlengkapkan prose o-chem.

Penting ke?

Pendek kata untuk kesihatan menyeluruh.Ia penting utk pembentukan sel dan darah. mempunyai 'sistem penyerapan bioactivated berpatent utk pastikan penyerapan vits dan mineral lain berlaku secara optimim. analoginya..pengambilan 2 bj vitalea ni dikatakan bersamaan dgn 40 jenis lauk.

Untuk apa?

Pendarahan- Sesuai untuk mereka yang alami pendarahan kerana vitalea mengandungi iron element.Vitalea perlu ditutup rapat tanpa udara kerana ianya mudah teroksida.

Sel Sihat -teknologi salutan mikro pada vitalea membantu bembebasan segera elemen vitamin b dan folic asid yang perlu dalam pemeliharaan dan pembentukan sel baru... bila sel sihat... organ akan sihat.. bila organ sihat, badan pun sihat...

Bertenaga - Vitalea mengandungi vitamin B lengkap,termasuk biotin dan asid folik yang mahal.Membekalkan nutrisi kepada sel dan memastikan sel sentiasa sihat.Bagus untuk metabolisme lemak, membantu lemak untuk ditukarkan kepada tenaga.

Iron membantu oksigen melekat di dalam sel darah, bila oksigen cukup, kita akan kurang rasa mengantuk. Sel dan otak alert.

* Mengandungi sedikit alfalfa(tinggi serat, bagus untuk detox), serbuk spirulina(untuk penyerapan pantas dan cepat larut di dalam air dan tubuh)
* Iodine- Membantu mensurutkan gout(Gout terjadi disebabkan kekurangan iodine)
* Chromium- Bagus untuk mengaktifkan insulin di dalam badan kita

Untuk siapa?

Individu yang nak sihat/cantik 
-memastikan penyerapan vits dan mineral lain dgn lebih efektif
- mencantikkan dan menegangkan kulit
- kuku yang licin, 
- menguatkan akar rambut

Individu yang diet - penting utk diet (if kurang makan, vitalea bantu beri bertenaga, tidak lesu)


Penghidap tiriod - mencegah penyakit tiroid@ beguk(sebab kurang iodin..dan dlm vitalea ada iodin)

Penghidap anemia  

Penghidap Diabetes kronik - Sebelum ambil vitalea, bila puasa badan lemah dan mengigil atau dalam kata lain langsung tak boleh puasa. Selepas ambil alhamdulillah, boleh berpuasa dengan baik.(Testimoni)

Ibu Hamil/Menyusu- preggy dan bf perlu ambil vitalea kerana mineral dan vits serta iron penting utk tumbesaran anak. jika iron kurang, mereka akan mudah pening atau mudah pitam

Allergic -membantu mereka yg ada kekangan untuk mendapatkan sumber iron akibat harga yg mahal atau sumber laut yg terhad atau mereka yg alah kpd mknan laut.

Boleh dikatakan VITALEA adalah untuk semua. Sihat ke, sakit ke sebab ianya MULTI VITAMIN yang mengandungi vitamin dan mineral di perlukan tubuh..

Sempena promosi FEBRUARI 2014, BUY 6 FREE 1, boleh la kumpul dengan kawan2, sedara mara. JIMAT BANYAKKKKKKKKKK

Sekian, terima kasih

Puan Has
Shaklee ID 883548
Sms/Whatsapp : 013-2236819
Email : zarariana@gmail.com
Pages : Iris Vitamin Shoppe
WeChat : Hasni_zara

No comments:

Post a Comment