Perlukan supplemen?

Alhamdulillah, moga perkongsian di dalam blog ini bermanfaat untuk semua terutama IBU HAMIL. Perkongsian melaui pembacaan, pengalaman sendiri dan pengalaman kawan-kawan seta blogger2. Yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan. SELAMAT MEMBACA DAN BERI KOMEN.

Tuesday 6 August 2013

UNTUK YANG NAK KURUS

Assalam semua..Hari ini(6 Ogos 2013= 29 Ramadhan 1434 H), pasti semua dalam mood raya, mood balik kampung(pada yang ada kampung).hihihi..ada juga esok last kerja..apa pun, sila berhati-hati dalam perjalanan, pastikan anda membuat persediaan dari segi penyelenggaraan kereta, packing baju, jangan nanti ada yang tertinggal..Bagi yang berniaga online, stok-stok yang hado di rumah tu, silalah bawa balik untuk "open table" pada orang kampung..hahaha..

Musim raya ini, ketupat, lemang, rendang, kuah kacang, kuih muih, air manis pasti menjadi hidangan utama kan..So, kalau ada yang tak jaga pemakanan, alamatnya seminggu lepas raya, baju-baju semua dah tak muat..tapi pada saya yang amalkan supplemen, sepatutnya tiada masalah sebab supplemen yang saya makan adalah untuk mencairkan lemak sekaligus elakkan pembuluh darah dari tersumbat... : )

Supplemen apa saya makan? Sudah tentu la LECITHIN. Moh imbas sedikit fungsinya..

LECITHIN- Sesuai untuk IBU MENYUSU yang INGIN LANGSING MENAWAN..

Antara fungsi LECITHIN..so, IBU MENYUSU yg nak pecahkan lemak tu, amalkan makan ni..

* Untuk proses metabolisma, kolesterol, triglycerides dan lemak darah (blood lipids).
* Memecah serta mencairkan lemak terutama kolestrol.
* Menurunkan total serum cholesterol dan meningkatkan kolesterol baik (HDL).
* Membantu kawal paras triglycerides.
* Membantu memecahkan lemak badan dan mengurangkan lemak yang tersendat di pembuluhan-pembuluhan darah.
* Mengurangkan kesan buruk yang wujud dari masalah kolesterol.

Sebotol ada 180 biji (untuk kegunaan 3 bulan-untuk pecah lemak)

Haaa..kan..kan..bukan kata orang gemuk je ada masalah kolestrol ni..orang kurus juga tidak terkecuali. Jadi fungsi LECITHIN ni bukan saja untuk buang lemak tau..Ada pula nanti yang fikir. "eh, orang yang nak kurus je la leh makan"..no..no..no..orang yang kurus pun boleh ambil.

Secara teori dan praktikalnya, jika lepas makan LECITHIN dan anda timbang berat tidak turun tapi cuba perhatikan ukur lilit badan anda, adakah semakin kecil? Sebab apa? Sebab lemak-lemar bertukar kepada otot!! Perlu diingat bahawa otot lebih berat daripada lemak tau..

Pernah atau tidak anda melihat kawasan leher seseorang tumbuh bintil-bintil? Tahu ke apa benda tu? Itu adalah lemak dan kolestrol yang tidak dinyah dari badan secara betul, makanya lemak dan kolestrol berkumpul di bawah kulit.

Adalah lebih baik jika anda detox badan anda dari segala toksin yang memudaratkan. ( ALfalfa & Herbalax). Jika anda berniat nak KURUS + BEBAS KOLESTROL + NAK FIRM kan badan serta kulit. Cadangan dari saya adalah ALFALFA + LECITHIN + ESP/CINCH (Vanilla/Cafe Latte/Chocolate)


Tapi pada BF mom, adalah lebih sesuai jika ambil Energizing Soy Protin (ESP) sebab Cinch ni lebih pada nak bina otot. Ye la kan, lemak dah hilang tapi kulit geleber..Uishhh..tak mau la...So, Cinch ini membantu firm kan badan. Mantop gitu...hihi..perlu diingatkan pada yang betul-betul nak kurus, makan ikut keperluan badan ok. Nanti dah ambil supplemen tapi berat tak turun, tak pasal supplemen disalahkan. Kaji balik apa yang kita dah makan, pengambilan air masak macamana? Senaman? Ini yang rakyat Malaysia malas nak buat kan.??? Disarankan agar selepas minum Cinch, anda membuat senaman ringan.

Orang kata kalau betul nak kurus, mesti ikut panduan yang diberi. Tapi kalau tak nak? Kekallah lemak dan kolestrol dalam badan..ihiks..Pilihan di tangan masing-masing. Saya hanya bagi cadangan yang terbaik..Tak salah mencuba.. Inginkan tips cara bancuhan Cinch/ESP? Boleh contact saya..kot ada masalah lain ke, boleh juga nak suarakan.. :)

Sekian.

Pn Has
Shaklee Distributor (883548)
Pm/Whatsapp : 013-2236819
Fb : Hasnirah Iris
Email : zarariana@gmail.com

No comments:

Post a Comment