Perlukan supplemen?

Alhamdulillah, moga perkongsian di dalam blog ini bermanfaat untuk semua terutama IBU HAMIL. Perkongsian melaui pembacaan, pengalaman sendiri dan pengalaman kawan-kawan seta blogger2. Yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan. SELAMAT MEMBACA DAN BERI KOMEN.

Thursday 22 May 2014

Set IQ untuk anak anda.

Alhamdulillah bertemu lagi setelah hampir seminggu tak update..macam lama sangat..hahaha..Hari ini dan esok suami outstation di Shah Alam, maka tinggallah bertiga dengan anak-anak. Syukur anak-anak behave. Kalau tak pening kepala mak dik non..Mereka macam biasa, main kejar-kejar, pondok-pondok, sekali sekala bercakar. Macam tadi main tolak-tolak, lepas tu terlajak tolak, dah calar kaki adik, kalau kena air je "atit,atit"..



Ini gambar masa tengah baik. Sekarang kalau beli baju kena sama, kalau tak sama, yang seorang akan tanya "mana baju kakak/adik?". Kerana penangan Frozen, maka anak-anak ku juga terjebak. Padahal bukan tengok cerita pun, dengar lagu 'Let It Go' je pun..huhuhu..Kadang suruh dandan rambut macam Elsa, mana nak buat? Rambut tak cukup panjang. Kadang ambil kain batik buat macam layer di belakang badan, tangan julang-julang sambil nyanyi 'hey bi go','hey bi go'...hihihi..layannnnn...


Maghrib punya cerita. Nampak ibu pakai telekung, dia pun nak juga. 'Ibu, adik nak semayam(sembahyang) jugak'. Pakaikan siap-siap, snap picture. dalam kain tu tangan dia buat 'peace'. Adoi la adik. Si kakak tengah meneran masa ni.

Nak puji anak sendiri..hihi..siapa lagi nak puji kan..Budak dua orang ni saya bagi makan supplemen masa umur diorang setahun setengah. Sebabnya sebelum jumpa Shaklee ni, sistem imun si kakak sangat 'rapuh'. Setiap bulan asyik demam, lepas tu kena penyakit kaki, tangan dan mulut. Batuk, selsema. Pernah sekali ambil neb sebab bila kakak bernafas akan ada bunyi. Nasihat doktor masa tu, cuba kurangkan sukatan susu yang dia minum. Alhamdulillah.ok

Si adik walaupun menyusu badan, tetap kena sakit juga. Alahan pampers, naik rashes. Sampaikan adik yang jaga tak pakaikan pampers, hanya kain lampin dan taburkan bedak. Lepas 2-3 hari tak ok, nak tak nak terpaksa bawa jumpa doktor. Doktor bagi krim sapu jenama "Ezzerra". Alhamdulillah. adik pun ok.

Syukur sekarang kakak dengan adik sama-sama sihat. Kalau nak sakit pun sekejap sangat. Saya sentiasa bagi mereka MEALSHAKES, Vitamin C Chewable dan Omega Guard. Tiga rangkaian ini untuk pastikan sistem imun badan anak kuat, mengelakkan radikal bebas, serta mengaktifkan fungsi otak. Dengan cara ini, apabila mereka belajar sesuatu, mereka dapat mengingatinya. Setakat kena hujan sikit, alhamdulillah, sistem imun masih kuat dan tak mudah jatuh sakit.




Kredit pada owner pic ye. Nanti saya buat poster saya ganti gambar ni..hihi.

In shaa Allah, ini adalah sebahagian usaha saya untuk memastikan kesihatan anak dan keluarga. Walaupun saya kata ini vitamin untuk anak-anak, kita yang tua ni pun boleh nak amalkan. Macam Omega Guard dan Mealshakes tu, ibu hamil, ibu menyusu, warga emas pun boleh ambil. Supplemen kan..kecuali jika pengguna alami masalah kesihatan tertentu. Yang ni kena la bertanya pada yang pakar..

*Masalah jerawat?jeragat?RESDUNG?

Bagi yang nak order atau menjana EXTRA INCOME bersama Jutawan Shaklee.

Sms/whatsapp 013 2236819
Fb: https://www.facebook.com/hasnirah.iris
Pages : https://www.facebook.com/VitaminIbuHamil?ref=hl
Blog : http://zarariana.blogspot.com/

Has
Shaklee Distributor Anda
883548



No comments:

Post a Comment