Perlukan supplemen?

Alhamdulillah, moga perkongsian di dalam blog ini bermanfaat untuk semua terutama IBU HAMIL. Perkongsian melaui pembacaan, pengalaman sendiri dan pengalaman kawan-kawan seta blogger2. Yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan. SELAMAT MEMBACA DAN BERI KOMEN.

Wednesday 14 May 2014

Pilihan ku di kala batuk,selsema adalah Shaklee

Cerita semalam

Alhamdulillah. Bertemu sehari lagi.Pagi-pagi lagi lepas Subuh dalam jam 8 a.m ajak en suami pergi pasar basah. Kebetulan beliau cuti sempena Hari Wesak. Perancangan awal just nak beli lauk dan sayur tapi tak tahu lauk dan sayur macamana. hihihi..

Sampai je, alahai, rambang mata sebab selalunya beli lauk pauk di kedai runcit berhampiran. Nak tahu apa saya beli? Ikan kerisi. Ikan gerut.isi ikan merah.perut.nenas.rebung.santan cili padi.limau nipis.bunga kantan.daun kesum.tempoyak.tauhu.bayam.kacang panjang.kunyit.keledek..lagi apa ye..hahaha. Dan menu yang menjadi rancangan saya adalah

Menu arini-rebung masak lemak campur perut.sambal belacan.kacang panjang rebus.
Menu esok-isi ikan merah masak gulai asam tempoyak.bayam tumis
Menu lusa- ikan kerisi goreng.kacang panjang tumis+tauhu
Menu tulat- nenas masak lemak+perut.

Sila percaya pada menu hari ini sebab yg esok lusa tulat tu takut aye lemau...hahaha


Cerita Hari ini

Ya. Mak yong di landa masalah kesihatan.Tapi still lagi masak. Hahhaha..Cakap pasal masalah kesihatan ni kan, apa puncanya ye? Sistem badan kurang berkesan? Persekitaran? Cuaca? Bagaimana kita ambil langkah penyelesaian?

Ketika mengandung, bakal ibu cenderung untuk berasa was-was dengan pengambilan ubat-ubatan walaupun ia dipreskripsikan oleh doktor yang bertauliah. Justeru pastikan anda mempunyai ilmu yang mencukupi berkenaan hal pengambilan ubat ketika mengandung bagi mengelakkan daripada berlaku perkara yang tidak diingini kepada bayi dalam kandungan selain berkonsultasi dengan doktor terlebih dahulu.
Ubat antibiotik antara jenis ubat yang perlu diberi perhatian apabila anda sedang berbadan dua. Satu kajian yang dilakukan mendapati ibu hamil yang mengambil ubat antibiotik ketika sedang mengandung mungkin boleh mengganggu sistem kekebalan tubuh badan bayi.
Kajian yang dilakukan oleh Children’s Hospital of Philadelphia di Amerika Syarikat menunjukkan bahawa pengambilan ubat antibiotik oleh ibu hamil dapat mengurangkan kemampuan anak melawan penyakit yang berkaitan dengan kuman dan bakteria, terutama dalam sistem pencernaan.
Dikatakan ibu hamil yang makan antibiotik dapat meningkatkan risiko anak yang lahir mudah terjangkit dengan masalah pencernaan akibat kuman dan bakteria, salah satunya adalah jangkitan E.coli yang boleh membawa maut terutama dalam kalangan bayi yang lahir pramatang. Oleh sebab itu, bayi memerlukan kekebalan badan yang maksimum terutama bakteria baik di dalam ususnya.
Oleh itu pengambilan antibiotik dalam kalangan ibu hamil mesti diawasi oleh doktor kerana ia mempunyai kesan sampingan yang besar kepada bayi dalam kandungan. Sebaiknya elakkan daripada mengambil antibiotik jika ibu sekadar diserang demam selesema biasa sahaja.
Sumber- Pa&Ma

Pilihan saya adalah NUTRIFERON daripada Shaklee. Kerana fungsinya yang mendorong pengeluaran interferon semulajadi tubuh.- Satu-satunya interferon semulajadi di dunia. Kajian-kajian telah menunjukkan bahawa interferon mampu merangsang dan memperingkatkan secara keseluruhan sistem imun tubuh dengan mengerahkan sistem pertahanan badan semulajadi tubuh berfungsi untuk membunuh T Cells, B Cells dan makrofag.

Alhamdulillah..ditemukan dengan yang terbaik.SELAMAT.SEMULAJADI.BERKESAN dan HALAL.

Anda juga perlukan NUTRIFERON? Jangan segan-segan hubungi saya di sini

Sekian, terima kasih.

Puan Has
Shaklee Independent Distributor(883548)
Sms/Whatsapp: 013-2236819
Email: zarariana@gmail.com
Fb: https://www.facebook.com/hasnirah.iris
Pages : https://www.facebook.com/VitaminIbuHamil



No comments:

Post a Comment