Perlukan supplemen?

Alhamdulillah, moga perkongsian di dalam blog ini bermanfaat untuk semua terutama IBU HAMIL. Perkongsian melaui pembacaan, pengalaman sendiri dan pengalaman kawan-kawan seta blogger2. Yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan. SELAMAT MEMBACA DAN BERI KOMEN.

Friday 22 November 2013

MOHONLAH KEPADA ALLAH ATAS APA JUA YANG KAU HAJATI.

Assalam. Salam Jumaat penuh barakah. Moga sentiasa di dalam lindungan Allah. Jika kita berhajatkan sesuatu maka MOHON LAH PADA ALLAH YANG MAHA ESA. Beristigfar, berzikir kepada NYA dan berselawat kepada Nabi Junjungan Muhammad S.A.W. Alhamdulillah apabila sesuatu perkara yang kita hajati kita mohon pada Allah, rasa sangat ringan segala bebanan. Janganlah kita mengharap redha manusia yang pastinya tidak membawa kita kemana. 

Dulu amalan rohani sangat kurang. Kurang beristigfar, berzikir, berselawat. Hanya tahu mengeluh, tidak bersyukur. Ya Allah, betapa jahil dan kerdil hamba Mu ini. Dosa. Ye, mungkin dosa masa lalu belum saya meminta keampunan Allah. Selalu melewatkan solat,kadang kala tertinggal, aurat tidak terjaga.Dan bila sekali saya solat taubat. ALLAHUAKBAR. Menangis semahunya. Betapa bongkak saya melangkah di bumi ciptaan Allah tanpa bertaubat serta memanjatkan rasa syukur pada pencipta saya.

Memang sebelum ini saya tercari-cari apa yang kurang di dalam hidup walaupun saya punya suami dan anak-anak. Hati tetap tidak tenang.Jika sebelum ini amalan saya hanya 'biasa-biasa', alhamdulillah dengan izin Allah masa saya lebih terisi dengan zikir, istigfar, solat-solat sunat dan mengaji.

Sejak join group bisnes Shaklee di bawah jaringan Master Zura Betty, saya semakin tenang. Amalan rohani banyak yang dibuat, sangat berbeza dari sebelum ini. .Kini apa yang mentor saya suruh buat mengenai AMALAN ROHANI alhamdulillah hampir 90% saya lakukan. Untuk peringatan, saya melakukan amalan rohani bukanlah kerana mentor saya yang suruh tetapi mentor hanya memberi guideline supaya anak-anak buah tidak hanyut. Tambahan lagi saya juga mencari ilmu.

Alhamdulillah, bila kita MEMINTA dengan BERSUNGGUH SUNGGUH, In shaa Allah dimakbulkan. Tetapi harus ingat, Allah memberi apa yang kita perlu, bukan apa yang kita mahu. Hanya Allah mengetahui yang terbaik buat hambaNYA. Kini saya dalam fasa MENDIDIK HATI, menegur dan boleh ditegur.

Allah, ku mohon kepada MU, ampunilah dan permudahkanlah urusan ku, suami ku, kedua ibu bapa ku, ibu bapa mertua ku dan teman-teman ku. Amin

* Antara amalan rohani yang sangat jarang saya lakukan walaupun mudah
- Beristigfar
- Berzikir
- Berselawat
- Mengaji
- Solat Dhuha
- Solat Tahajjud
- Solat Hajat
- Solat Taubat

Semua ini saya lakukan bukan dalam masa sehari tetapi berbulan-bulan lamanya. Saya sangat bersyukur ditemukan dengan insan-insan hebat yang sentiasa mengingatkan tentang Allah. Ukhwah terjalin sangat utuh. 

Pendapat peribadi saya, janganlah terlalu risaukan apa yang belum berlaku. Hanya BERSANGKA BAIK DENGAN ALLAH. Rancang apa yang ingin kita lakukan dan apa yang kita impikan. In Shaa Allah, masa 24 jam yang Allah beri pada setiap orang akan mencukupi.

Awal-awal join bisnes ini rasa asyik tak cukup masa sebab saya gagal mengurus masa dengan baik, walhal saya adalah seorang surirumahtangga yang pasti boleh merencana masa dengan baik lagi. Sekarang dengan jadual tersusun, apa yang saya dahulukan, saya buat dulu, apa yang patut dibuat kemudian, saya kemudiankan. Tak la nanti semua nak dibuat dalam satu masa. SEMPUT.

Mempelajari dan mendalami ilmu tentang produk juga sangat penting ye kawan-kawan, nanti pelanggan tanya kita tak terkial-kial nak jawab. Mulakan dengan produk yang pernah kita makan(fungsi, kenapa penting, siapa perlukan, bagaimana produk bertindak, kesan). Jadi, sharing apa sahaja info yang dapat tentang produk yang sedang kita makan. Apa kebaikan yang kita dah dapat hasil daripada makan supplemen. In Shaa Allah, dengan sharing daripada lubuk hati, kesannya akan sampai kepada bakal customer. Keterujaan bakal customer dengan cerita kita sekaligus membuat mereka nak membeli dengan kita.(Bukan paksa customer ok).

Semua ini penting untuk memastikan kita berkeyakinan dan yakin bila berhadapan dengan orang. Sudah pasti semua dengan izin Allah. Moralnya, belajar apa jua yang kita tidak tahu dengan orang yang tahu. Sentiasa berlapang dada. In Shaa Allah, Allah bantu dengan syarat BERSERAH SEGALANYA pada yang ESA. Amin.

Sekian.

Puan Has
Shaklee Independent Distributor(883548)
Sms/Whatsapp : 013-2236819
Email : zarariana@gmail.com
Fb: Hasnirah Iris

No comments:

Post a Comment