Perlukan supplemen?

Alhamdulillah, moga perkongsian di dalam blog ini bermanfaat untuk semua terutama IBU HAMIL. Perkongsian melaui pembacaan, pengalaman sendiri dan pengalaman kawan-kawan seta blogger2. Yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan. SELAMAT MEMBACA DAN BERI KOMEN.

Saturday 2 November 2013

Kebaikan Anggur Muskat di dalam VIVIX

Assalam. Pagi-pagi hari ini dapat khabar yang promosi November 2013 adalah VIVIX. Cecair pekat merah yang juga dipanggil tonik ajaib. Vivix mengandungi resveratol dan Vivix juga terbukti 10 kali ganda lebih bertenaga daripada resveratol. Bahan-bahan untuk menghasilkan vivix adalah anngur muscadine, purple carrot, elderberry dan Polygonum  Cuspidatum.

Apa yang terkandung di dalam anggur muscadine?




Anggur adalah sejenis tumbuhan hebat dan istimewa. Malah di dalam al-Quran ada disebut 6 kali tentang buah anggur. Anggur dikatakan antara buah yang dibawa dalam bahtera Nabi Nuh.

Ada pelbagai jenis anggur di dunia, dan salah satunya ialah anggur muscadine atau dikenali sebagai anggur muskat, yang dikatakan anggur paling istimewa.

Anggur muscadine adalah anggur liar yang mempunyai 20 kromosom, dan oleh kerana pasangan tambahan kromosom ni, ia menyediakan lebih banyak faedah kesihatan termasuk fungsi imun yang tinggi dan antioksidan terbaik.

Anggur ini mempunyai buah yang besar, sebesar bola golf, dan hidup di kawasan ekstrem, menjadikan ia mengandungi banyak polifenol dan resveratrol. Ia juga mengandung asid ellagik, yakni sejenis polifenol yang tiada dalam anggur jenis lain. Asid ellagik mempunyai peranan dalam menghentikan bahan kimia penyebab kanser, juga anti virus dan anti bakteria.

Ia sudah lama menjadi hidangan masyarakat di benua Amerika dan Eropah, dikatakan mula dinikmati secara komersial di zaman Mesopotamia (di antara negara Turki dan Iran).




Apa lagi yang terdapat di dalam kromosom yang lebih selain dari pada untuk sistem imun dan anti oksida?

1 kromosom yang lebih menyebabkan perubahan fitokimia dan nutriens. kelebihan ini juga membolehkan ianya hidup subur walaupun dalam iklim yang mematikan pohon anggur lain di Eropah. Juga mengandungi 6 kali lebih reveratol dari berbanding anggur merah biasa.

Resveratol adalah satu komponen phytoalexin yang dihasilkan oleh beberapa jenis tumbuhan untuk melindungi daripada serangan bakteria, kulat, serangga, cuaca yang teruk dan lain-lain. Serta, anti biotik semulajadi. 

Resveratrol adalah sejenis anti oksida(40 kali lebih tinggi ) - polifenol, yang didapati pada tumbuhan, buah-buahan, bijian dan kekacang, manakala kulit anggur merah mengandungi konsentrasi yang paling tinggi. Resveratrol bertindak sebagai 'sistem imunisasi' untuk memelihara sel-sel daripada jangkitan virus dan bakteria.


Polifenol ( terdapat lebih 10,000 polifenol yang berbeza di alam tumbuhan)terutamanya flavonoids. Flavonoids mengandungi proanthocyanidins, anthocyanins dan phytoalexins. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman dan mengandungi khasiat anti oksidan, anti kanser yang kuat, mencegah penyakit jantung, meningkatkan sistem imun dan sel anti penuaan semulajadi. 

Quercetin (kumpulan falvonoids) yang tinggi berbanding anggur mreah yang lain. University of Maryland Medical Centre mendapati Qercetin melindungi manusia daripada penyakit jantung, mematikan sel kanser, mengurangkan allergi, mengurangkan risiko atherosclerosis yang menyebabkan stroke, menurunkan paras kolestrol LDL, menurunkan tekanan darah tinggi, merawat interstitial cystitis dan mengurangkan imflammatory. Sumber Quercetin

Asid Ellagik

Anggur Muscadine satu-satunya anggur yang mengandungi asid Ellagik. Asid Ellagik didapati mampu mencegah kanser dan dan membantutkan pertumbuhan sel kanser dari merebak ke peringkat berbahaya dan menyebabkan kematian.

Allahuakbar. Begitu banyak manfaat Allah kurniakan untuk kepentingan manusia. Syukran. Setiap rumah perlu ada TONIK AJAIB ini(merujuk kepada cara ianya bertindak dan fungsi) demi insan tersayang. Moh kita tengok testimoni ni. Credit kepada Asnie FaisIzzul.


Alhamdulillah. Kita hanya berusaha sehabis baik. Berdoalah moga penyakit sembuh sepenuhnya..Anda rasa bermanfaat atau tidak VIVIX ni? Jika anda punya atau alami penyakit tiga serangkai(Darah tinggi, kencing manis, Jantung) atau strok, cuba minum VIVIX. In Shaa Allah.

Sekian. Terima kasih.

Puan Has
Shaklee Independent Distributor(883548)
Sms/Whatsapp: 013-2236819
Inbox Fb : Hasnirah Iris
Email : zarariana@gmail.com






No comments:

Post a Comment