Perlukan supplemen?

Alhamdulillah, moga perkongsian di dalam blog ini bermanfaat untuk semua terutama IBU HAMIL. Perkongsian melaui pembacaan, pengalaman sendiri dan pengalaman kawan-kawan seta blogger2. Yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan. SELAMAT MEMBACA DAN BERI KOMEN.

Wednesday 25 June 2014

Set Asas Langsing Shaklee

Assalamualaikum w.b.t. Selamat pagi. Sharing for today....Set Asas langsing( Alfalfa, Lecithin dan Herbalax). Saya bagi gelaran ini sebab 3 supplemen hebat yang membantu melancarkan proses 'pengurusan'. Hehehe..

Credit to owner gambar ye. Jangan marah haa..


Minggu lepas dapat whatsapp daripada kawan, nak beli Alfalfa dan Lecithin. Dia nak ‘kecilkan’ badan. Jadi saya cadangkan Set Asas Langsing yang pada saya amat berbaloi dimiliki. Bulan puasa memang ramai orang cakap kita akan kurus. Tapi kurus macamana? Kurus sihat atau kurus sakit? Hai puan Has, ada pula macam tu.? Ye la kan, bulan puasa siang hari kita menahan lapar dan dahaga. Bila berbuka, lauk di pinggan kucing tidak boleh lompat(nak kata yang lauk membukit dalam pinggan). Masa berbuka segala macam lemak, kolestrol dan benda-benda yang memungkinkan kenaikan badan.

Apa fungsi set asas langsing?

Alfalfa


Dikenali ‘Raja segala tumbuhan’. Alfalfa merupakan pusat pengumpulan zat. Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam 6 meter ke bawah mampu menyerap pelbagai zat dan mineral daripada mendapan dalam tanah, sementara daunnya mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintes semulajadi.

Alfalfa sangat kaya dengan pelbagai nutrisi serta zat galian dan telah digunakan oleh manusia sejak dari 2500 tahun. Ia membekalkan nutrisi yang mana kebanyakkannya tidak terdapat di dalam buah-buahan mahupun sayuran. Ia kaya dengan protin, asid amino, klorofil, serat, zat galian, 10 vitamin,8 enzim dan fitokimia.10 biji alfalfa menyediakan nutrisi yang menyamai segelas susu.



APAKAH VITAMIN YANG DITEMUI DALAM ALFALFA?

Vitamin A - untuk penglihatan. Membina ketahanan terhadap jangkita, terutamanya dalam saluran pernafasan; menggalakkan pertumbuhan sel; menggalakkan kulit yang sihat dan adalah penting semasa kehamilan.

Vitamin E - melindungi sel-sel terhadap kerosakan daripada sinaran matahari dan pencemaran udara; kesihatan jantung; kardiovaskular dan kesihatan otot; membaiki fungsi imun; menguatkan otot badan; mambawa nutrien ke sel-sel dan membantu menguatkan dinding pembuluh darah' membantu fokus mata.

Vitamin U - menggalakkan kesihatan badan untuk membantu mengatasi ulser peptik.

Vitamin B6 - membantu asimilasi makanan dan metabolisme protein dan lemak; menggalakkan kesihatan saraf dan kulit; ,membantu mengurangkan loya.

Vitamin K - penting bagi pembekuan darah; penting dalam fungsi hati; menyumbang kepada kecergasan dan panjang umur.

Vitamin D - mengawal penggunaan kalsium dan fosferus di dalam badan dan oleh itu diperlukan untuk pembentukan gigi dna tulang yang kuat dan sihat.

APAKAH MINERAL YANG DITEMUI DALAM ALFALFA?

Kalsium - membina dan mengekalkan tulang dan gigi; membantu darah membeku; membantu dalam kecergasan ddan daya tahan; mengawal rentak jantung; melegakan saraf.

Zat Besi - diperlukan dalam pembinaan hemoglobin; membantu pengangkutan oksigen di dalam darah.

Kalium - perlu bagi saraf otot, tindakan jantung dan tindak balas enzim; juga untuk mencerna lemak.

Fosforus - diperlukan untuk tulang yang normal dan struktur gigi. Saling berkait dengan tindakan kalsium dan Vitamin D. Meningkatkan peranan tisu saraf.

Klorin (klorida) - elektrolit penting yang membersihkan dan menyucikan badan; mengawal metabolisme lemak, gula dan kanji.

Sodium - mengawal keseimbangan cecair di seluruh badan, meneutralkan asid, menghalang pembekuan darah, mengaktifkan limpa, usus dan fungsi perut.

Silikon magnesium - membantu badan untuk menangani sembelit; ketahanan saraf; melindungi kulit dan badan, dan merangsang fungsi otak.

Credit to : http://www.vitaminsuci.com/2014/01/kandungan-alfalfa-shaklee.html

Lecithin


Lecithin Shaklee diekstrak dari kacang soya organik bukan GMO,setiap kapsul mengandungi 520mg lecithin soya termasuk 80mg kolin dan 48mg inositol.Lecithin yang dirembeskan oleh tubuh akan menghasilkan acetyl-kolin,inositol,fosforus dan lemak tak tepu..

Kandungan Lecithin:-

Asid Linoleik (essential fatty acid) – amat diperlukan oleh badan..tapi badan kita tidak boleh menghasilkannya,jadi ia perlu diambil melalui diet harian .

Kolin – satu komponen neurotransmitter

Asetikolina –membekal biokimia untuk penghantaran mesej di dalam otak & sistem saraf

Inositol – sebagai komponen utama membran / selaput sel dalam tisu di seluruh badan

Fungsi

* Untuk proses metabolisma, kolesterol, triglycerides dan lemak darah (blood lipids).
* Memecah serta mencairkan lemak terutama kolestrol.
* Menurunkan total serum cholesterol dan meningkatkan kolesterol baik (HDL).
* Membantu kawal paras triglycerides.
* Membantu memecahkan lemak badan dan mengurangkan lemak yang tersendat di pembuluhan-pembuluhan darah.
* Mengurangkan kesan buruk yang wujud dari masalah kolesterol.

Lecithin sendiri merupakan lemak atau pengelmusi semulajadi kerana ia mempunyai kesan melekat pada lemak. Dalam bahasa ringkas ia menyebabkan lemak terapung di dalam darah. Dan seterusnya mencegah lemak dari melekat di dinding membran. Lecithin tidak boleh dihasilkan oleh badan tetapi sangat penting untuk tubuh.

Herbalax

Fungsi

· Pembersihan najis yang tersekat

· Merangsang usus untuk mempercepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama didalam tubuh.

· Membantu masalah sembelit

· Tindakan pembersihannya yang lembut boleh mengembalikan semula proses semulajadi pergerakan usus(natural bowel movement) dan secara langsungnya membantu masalah sembelit

· Mengempiskan perut

· Ia membantu dalam mengurangkan atau memberi kepejalan pada perut.


-sesuai diambil seperti biasa atau dicampurkan dalam air panas(sebagai minuman herba)

-sesuai untuk pembersihan usus, detoksifikasi, melawan kanser serta mengawal berat badan

Ini adalah antara fungsi-fungsi supplemen yang boleh anda ambil untuk langsing. Harga pun murah je. Alfalfa ada 2 size S(330 biji) dan L(700 biji), Lecithin ada 180 biji dan Herbalax ada 120 biji. Bulan puasa adalah masa terbaik untuk anda menyahtoksik tubuh.


Cara ambil supplemen ni, anda kena la jadi pelanggan saya untuk consultation berterusan. In sha Allah saya membantu dan akan berikan yang terbaik.

Sekian, terima kasih

Puan Has
Shaklee Independent Distributor(883548)
Sms/Whatsapp: 013-2236819
Email: zarariana@gmail.com
Fb: Hasnirah Iris
Page: Iris Vitamin Shoppe



No comments:

Post a Comment