Perlukan supplemen?

Alhamdulillah, moga perkongsian di dalam blog ini bermanfaat untuk semua terutama IBU HAMIL. Perkongsian melaui pembacaan, pengalaman sendiri dan pengalaman kawan-kawan seta blogger2. Yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan. SELAMAT MEMBACA DAN BERI KOMEN.

Saturday 26 October 2013

ESP & GLA-Vitamin untuk Kulit cantik

Assalam kawan-kawan. 2 hari lepas diberitahu yang Vitamin C PLUS Sustained Release Out of stock di branch Shaklee satu Malaysia.Herbalax, Herbal Blend juga out of stock. adoi la. Memang kegilaan ramai Shaklee ni kan..Tapi takpe la..Yang tiada tu biarkan tiada, kita fokus pada yang ada sahaja.


Mari, mari, mari. Hari ini kita cerita tentang Energizing Soy Protein(ESP) dan GLA COMPLEX. Pa kaitan 2 produk ini? Pastinya gabungan untuk KECANTIKAN kulit wajah dan kulit badan anda. Betul ke? Ishh..betul laaaaaaaaaaaa....Macamana tu? Pasti anda rasa rendah diri bila jerawat atau jeragat memenuhi wajah, tambahan lagi parut jerawat bersama noda hitam mengurangkan lagi keyakinan diri. Tidak kira la lelaki ke wanita. Meh nak share tentang ESP dan GLA.

Ok mari kita mulakan dengan Bismillah..ihihi..kita mulakan dengan ESP. Seperti anda semua sedia maklum ESP merupakan protein terbaik yang dihasilkan daripada kacang soya yang dijaga kualitinya dari pemilihan biji benih sehingga ke pemprosesan untuk dijadikan serbuk. Pastikan soya anda memenuhi 7 kriteria

Badan kita terdiri daripada sel, sel mati setiap hari dan perlu diganti.Pertumbuhan sel baru memerlukan protein kerana protein adalah makanan kepada sel. Bayangkan jika sel mati tidak dibuang dan diganti dengan yang baru, pastinya KULIT JADI KUSAM dan TUA SEBELUM USIA. 

ESP mengandungi 9 ASID AMINO PENTING. Asid amino penting untuk membina otot, rambut, kuku, darah, organ, kulit dan lain-lain. Selain itu, ESP juga membantu meremajakan kulit iaitu dengan merangsang pembentukan semula sel kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti penuaan, mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot, mempercepatkan sembuhan luka dam mengurangkan kesan parut. Pengambilan yang kerap dan konsisten adalah kunci kepada awet muda.  Jadi Esp adalah pilihan terbaik untuk mereka yang NAK AWET MUDA. 

GLA Complex dihasilkan daripada English Primerose flower dan Borage flower yang berfungsi mengekalkan kelembapan dan kemulusan kulit bermasalah dan kering.GLA adalah lebih baik daripada EPO kerana EPO hanya mengandungi 25% GLA. Juga mengandungi asid amino. Kelebihan GLA Complex ialah kerana ia mengandungi Vitamin E yang asli dan biji bunga matahari yang kaya dengan ASID LEMAK OMEGA 6 ( LA, GLA dan AA).



Anda semua tahu kan bahawa selain dari GLA, Vitamin E sangat bagus untuk kulit yang mana ianya membantu memudarkan tompok hitam, parut, menggalakkan kulit dan rambut menjadi sihat.

Vitamin lain untuk kulit Vitamin A, Vitamin B, Vitamin C. Tidak ketinggalan collagen

##Omega 6 merupakan asid lemak essential(lemak tidak tepu) diperlukan tubuh. Sumber makanan yang tinggi OMEGA 6 adalah minyak bunga matahari, minyak jagung, minyak walnut, daging, telur, kerang, minyak bunga evening primerose, minyak bunga borage, minyak biji blackcurrent, kekacang, bijirin, susu. Pengambilan Omega 6 harus diseimbangi dengan Omega 3. Kerana kedua-dua asid lemak ini mempunyai fungsi yang saling menyokong.##


P/s : ASID AMINO tidak boleh dihasilkan oleh tubuh manusia, jadi ia perlu diambil dari sumber lain.

Jadi bertindak sekarang

*FAST ACTION FAST RESULT*

Sekian. Terima kasih.

Puan Has
Shaklee Independent Distributor(883548)
Sms/Whatsapp: 013-2236819
Inbox Fb: Hasnirah Iris
Email : zarariana@gmail.com


No comments:

Post a Comment