Perlukan supplemen?

Alhamdulillah, moga perkongsian di dalam blog ini bermanfaat untuk semua terutama IBU HAMIL. Perkongsian melaui pembacaan, pengalaman sendiri dan pengalaman kawan-kawan seta blogger2. Yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan. SELAMAT MEMBACA DAN BERI KOMEN.

Thursday 4 April 2013

NUTRIFERON - TINGKATKAN SISTEM IMUN BADAN

Assalam. Terpanggil nak sharing info pasal NUTRIFERON SHaklee sebab tengok sekarang ni, ramai yang selalu sakit disebabkan keadaan cuaca yang tidak menentu. Ada yang demam, batuk, sakit kepala, selsema.. Tetapi semua itu boleh kita atasi jika sistem imun badan kita kuat. Moh le kita sesame tengok apa yang bestnya dengan NUTRIFERON ni..



Apa itu NUTRIFERON?

* Interferon buat julung kalinya ditemui oleh Dr. Yasuhiko Kojima dari universiti Tokyo pada tahun 1954.
* Selepas kajian selama 40 tahun dan semakan semula beribu-ribu jenis sebatian dan lebih 200 jenis herba.
*Ekstrak 4 tumbuhan iaitu biji labu, bunga safflower, Honeysuckle dan biji Plantago. 
* Formula yang digunakan adalah SEMULAJADI, SELAMAT, TULIN dan BERKESAN.
* Penemuan dan rekaannya telah diiktiraf sebagai PENEMUAN TERHEBAT dalam bidang immunologi.
* NUTRIFERON adalah FORMULA EKSKLUSIF dan DIPATEN oleh Shaklee.
* TIDAK DIJUAL DI KEDAI-KEDAI BIASA. Hanya boleh didapati DI SHAKLEE.
* Dalam bidang perubatan, suntikan interferon banyak digunakan untuk merawat penyakit hepatitis, kanser, hidrophobia(penyakit anjing gila), herpes dan HIV dan lain-lain.
* Interferon telah terbukti amat berkesan untuk melindungi kita dari jangkitan influenza dan berbagai jenis penyakit.

Apa ekstrak 4 tumbuhan dan fungsinya?

* BIJI LABU
- Yang mempunyai daya kebolehan mendorong pengeluaran semulajadi interferon tubuh.
- Menentang radikal bebas dan faktor penyebab kanser.
* BIJI PLANTAGO ASIATICA
- Mengandungi polisakarida yang mengaktifkan sel-sel imun.
* HONEYSUCKLE JAPAN
- Menentang pencerobohan virus dan kuman.
* BUNGA SAFFLOWER
- Menghasil dan memperkuatkan keupayaan makrofaj memusnahkan virus dan kuman.

Manfaat NUTRIFERON

* MENGUKUHKAN SISTEM IMUN DALAM MASA 3 HARI.
- Satu-satunya interferon semulajadi di dunia. Kajian-kajian  telah menunjukkan bahawa interferon mampu merangsang dan memperingkatkan secara keseluruhan sistem imun tubuh dengan mengerahkan sistem pertahanan badan semulajadi tubuh berfungsi untuk membunuh T Cells, B Cells dan makrofag.
* MELAWAN KANSER DAN TUMOR
- Interferon semulajdi mengandungi polisakarida yang merangsang dan mengaktifkkan immnunoglobulin melawan sel-sel tumor dan kanser. Selain dari itu ia juga mampu mengurangkan ketidakselesaan pada waktu rawatan kemoterapi.
* MELINDUNGI DARI INLUENZA
- Ia mengimbangi kepada respon alergi persekitaran dan pencemaran udara, melindungi dengan berkesan daripada virus, mikrob, termasuk selsema, flu, alergi, inflamasi dan influenza.
* MERINGANKAN STRESS DAN KELESUAN
- Meringankan kemudaratan yang disebabkan oleh keresahan, stress, kelesuan dan gaya hidup yang sibuk.
* MELAMBATKAN PENUAAN
- Formula unik NUTRIFERON merangsang pengeluaran makrofag untuk mengurangkan radikal bebas, virus dan kuman. Jesteru sel-sel akan menjadi lebih sihat.
* MENGURANGKAN INFEKSI OLEH PESAKIT-PESAKIT HEPATITIS B & C
- Keberkesanan NUTRIFERON dalam memerangi virus akan mengurangkan infeksi dan meminimumkan ketidakselesaan seperti kembung perut, rasa mual, muntah dan lain-lain kepasa pesakit-pesakit Hepatitis B & C.
* MEMPERTINGKATKAN MENOPOUS
- Hypertensi, tahap kolestrol yang tinggi, kitaran darah, dan masalah lain berkaitan menopous akan menjadi lebih baik.
* MEMPERTINGKATKAN PMS
- Terbukti secara klinikal mengurangkan simptom yang terjadi akibat ketidakseimbangan sistem endokrin iaitu kekejangan waktu haid, sakit belakang, sakit payudara, masalah jerawat, kegelisahan, insomnia dan mood swing.

Kenapa perlu Nutriferon?

Untuk kegunaan harian, NutriFeron meningkatkan pengeluaran interferon semulajadi badan iaitu suatu pengaktif kritikal sistem imun.

NutriFeron berfungsi di dalam peringkat selular sel dalam dua cara iaitu

- Mengaktifkan sistem pertahanan imun dengan aktif/cepat
- Menggerakkan "pasukan cari dan musnah' dalam sistem imuniti badan.

Interferon membantu melindungi kita daripada pendedahan harian terhadap beribu penceroboh asing yang boleh membawa kepada penyakit serius dan penyakit.

Oleh itu, amat perlu bagi kita untuk menolong badan kita membantu diri kita sendiri dan itulah tujuan Nutriferon; untuk merangsang setiap sel badan untuk menghasilkan lebih banyak interferon asli untuk menyediakan badan kita perlindungan dengan tahap yang lebih tinggi dalam skop yang luas terhadap serangan selsema, virus dsb.


Siapa yang perlukan NUTRIFERON?

1. Sesiapa sahaja yang berumur melebihi 12 tahun yang gaya hidupnya amat sibuk, tekanan gaya hidup menyebabkan system imun individu ini seringkali mengalami serangan yang berterusan

2. Individu yang ingin proaktif di dalam mengoptimumkan respons imun mereka terhadap iritasi alam sekitar dan juga pencemaran udara

3. Individu yang ingin mengekalkan prestasi sistem imun mereka di tahap yang maksimum

4. Individu yang berumur, yang sedemikian terdedah kepada kekurangan imuniti

5. Individu yang diet mereka tidak optimum

6. Individu yang sering tertekan/hidup dalam tekanan

7. Individu yang gaya hidupnya tidak/kurang aktif

**kredit to Group Jutawan K Cery dan Buku Panduan Nutrisi Shaklee

Harus diingat ye, kita sentiasa terdedah kepada beribu jenis mikrob melalui pernafasan(hawa-dingin, gas buangan, asap, viris diudara, habuk), berjabat tangan, sentuhan dengan objek(perabot, habuk hama pada selimut, pengankutan awam, peluh, air), makanan, latihan fizikal, persekitaran kerja dan lain-lain.

Jadi, apabila banyak kuman dan mikrob menyerang kita pada sesuatu masa di saat tubuh kekurangan interferon dan sel-sel imun menyebabkan kita cepat letih, stress, terganggu tidur atau dijangkiti flu, batuk, alergi, asthma, eczema, jerawat dan banyak lagi. Sel-sel yang teroksidasi dan tidak sihat membentuk lebih banyak radikal bebas yang seterusnya mengakibatkan penyakit degenaratif, penyakit kronik, kanser dan lain lagi.

Oh ye, fungsi NUTRIFERON akan menjadi lebih baik apabila diambil bersama Vitamin C.


Selalunya kalau demam mesti kita akan telan PANADOL kan, moh baca sikit tentang bahaya PANADOL di sini. Saya petik sikit cerita dalam link ni.
_____________
“Suami saya bekerja sebagai Jurutera IT di sebuah hospital, di mana pihak hospital sedang menyiapkan pengkalan data untuk pesakitnya. Dia mengenali rapat doktor tersebut. Doktor memberitahu suami saya, apabila mengalami sakit kepala, mereka sendiri tidak sanggup mengambil Panadol atau Paracetamol. Sebaliknya, mereka akan mencari ubatan herba Cina atau mencari altenatif lain. Ini kerana Panadol adalah bertoksik kepada tubuh kita . Ia merosakkan organ hati . Menurut doktor tersebut, Panadol akan tinggal di dalam tubuh selama sekurang-kurangnya 5 tahun . Menurutnya lagi, pernah berlaku seorang pramugari menelan terlalu banyak Panadol semasa kedatangan haid kerana tugasnya perlu berdiri sepanjang masa penerbangan. Dia kini baru berumur 30-an tetapi sudah perlu menjalani rawatan buah pinggang (dialisis) setiap bulan.Panadol adalah sejenis “pain killer”, semakin banyak anda mengambilnya, semakin lama semakin kurang kesannya kepada anda. Bererti anda perlukan dos yang lebih lagi apabila ia kurang berkesan.Kita semua akan jatuh sakit apabila usia kita semakin meningkat. Untuk wanita, mereka akan melalui pengalaman melahirkan zuriat. Bayangkan mereka akan diberi dos yang kuat apabila terpaksa melalui proses beranak melalui pembedahan. Jika anda terlalu banyak mengambil Panadol atau Paracetamol sepanjang hidup anda, seperti mereka yang ada migrain, ia akan memberi kesan sifar terhadap kesakitan yang anda alami dan anda memerlukan ubat yang lebih kuat lagi untuk mengurangkan rasa sakit. Adakah anda sanggup diberi dadah yang kuat seperti morfin?Hargailah kehidupan anda. Fikir sebelum mudah memasukkan ubat yang “biasa” ini ke dalam perut anda.
________________ Isu pasal ni bukan baru, memang dah diberitahu dari dulu lagi.So, jangan ragu-ragu untuk ambil NUTRIFERON untuk tingkatkan sistem imun badan kita ok. Bertukar lah kepada yang SEMULAJADI. Tak rugi pun sebab badan kita yang makin sihat. 

Dapatkan NUTRIFERON anda hari ini sempena bulan promosi sepanjang April. Beli 6 kotak percuma 1 kotak. Setiap kotak mengandungi 30 sachet. Tahan sebulan. Harga? Pastinya yang terbaik untuk anda. :)

Sekian.

Pn Has
SID 883548
Sms - 013-2236819
Email : zarariana@gmail.com
Fb : Hasnirah Iris

No comments:

Post a Comment