Perlukan supplemen?

Alhamdulillah, moga perkongsian di dalam blog ini bermanfaat untuk semua terutama IBU HAMIL. Perkongsian melaui pembacaan, pengalaman sendiri dan pengalaman kawan-kawan seta blogger2. Yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan. SELAMAT MEMBACA DAN BERI KOMEN.

Wednesday 3 April 2013

Kepentingan Supplemen kepada ibu hamil

Assalam. Alhamdulillah, sudah masuk bulan baru. Semangat baru. Target baru..Syukur. Banyak yang saya pelajai, fahami bila masuk Shaklee, dengan group yang supportive. Kejayaan demi kejayaan di raih.. Tapi bukan wang ringgit semata2 yang dikejar. Ilmu kerohanian yang dah lama tak dipraktikkan, saya dah mula semula.Ilmu tentang produk, insyallah makin banyak saya ketahui.

Niat dalam hati nak berjubah berpurdah,doakan saya ye. Semalam pergi pasaraya, ada seorang perempuan ni pakai purdah, anak sulung tengok je sampai la perempuan tu hilang dari pandangan. Lepas tu si anak senyum je. Saya tanya anak, " kakak, nanti ibu pakai macam acik tadi ye"? Selamba anak jawab, " TAK NAK".Hahahha..sabar je la..tapi jauh dalam lubuk hati nak berubah. Apa salahnya berubah ke arah kebaikan kan..kan..kan..

Oklah..sebenarnya saya nak story mori tentang kepentingan supplemen atau nutrisi penting ketika hamil. Baca dalam group semalam, so saya nak share kat sini..

Banyak sebenarnya yang Shaklee tawarkan dalam pemilihan supplemen untuk kesihatan tertentu. Sangat best bila dah ambil tau..So, meh kita tengok nutisi penting, salah satu nya adalah



Inilah kepentingan Asid Folik untuk ibu hamil, asid folik juga dikatakan sangat bagus diamalkan pada wanita yang ingin hamil untuk badan bersedia memberi zat sebaik ovum disenyawakan.

Badan kita terdiri daripada sel-sel dan makanan sel adalah protin. Ianya sangat bagus diambil untuk membantu tumbesaran bayi dan penghasilan susu ibu.

Vitamin C diperlukan ibu untuk penghasilan kalogen yang mana ianya membantu membina tulang rawan, otot-otot dan tulang fetus. Vitain C juga membantu menguatkan sistem imun badan dan membantu melawan jangkitan dan penyakit.

Jadi para ibu, jangan risau tentang pengambilan supplemen. Fikirkan tentang kesihatan ibu dan bayi.Di Shaklee, kami menyediakan nutrisi yang perlu untuk ibu ketika hamil seperti Energizing Soy Protin (Protin), B Complex (Asid folik) dan Vitamin C yang sangat diperlukan ibu hamil.

Semoga para ibu kuat menghadapi alam mengandung ye. Serba ringkas dari saya.

Sekian.

Pn Has
SID : 883548
Sms :013-2236819
Email :zarariana@gmail.com
Blog : zarariana@blogspot.com
Fb : Hasnirah Iris


No comments:

Post a Comment