Perlukan supplemen?

Alhamdulillah, moga perkongsian di dalam blog ini bermanfaat untuk semua terutama IBU HAMIL. Perkongsian melaui pembacaan, pengalaman sendiri dan pengalaman kawan-kawan seta blogger2. Yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan. SELAMAT MEMBACA DAN BERI KOMEN.

Saturday 8 November 2014

Scrub Muka By Alfalfa

Assalam. Alhamdulillah. Malam yang sejuk dan mendamaikan. Anak-anak dah masuk alam mimpi. Masing-masing nampaknya kurang sihat. Ibu pula berkongsi cerita tentang dunia vitamin Shaklee. Ok, ramai yang tahu atau mungkin tak tahu yang alfalfa merupakan agen nyahtoksik yang sangat baik. Tapi sebenarnya fungsi alfalfa sangat banyak. Saya sendiri sebenarnya adalah pengamal alfalfa.


Antara kegunaan alfalfa yang selalu saya guna adalah sebagai SCRUB MUKA, PERAPAT, MELAWASKAN PEMBUANGAN, MEWANGIKAN BADAN. Scrub ni buat seminggu sekali pun ok dah. Caranya, hancurkan sebiji atau 2 biji, campur dengan air, gosokkan seluruh wajah, biarkan kering. Lepas kering, cuci, tapi masa nak cuci tu, gosok-gosokkan lagi alfalfa tu. Bilas dan lap kering.

Kalau anda ada vitamin C, boleh buat sebagai masker pula. In sha Allah lepas tu rasa best sangat kulit. Jangan tak tahu, Vitamin C ni merangsang collagen. Bagi awet muda gitu. Cubalah.

*Alfalfa- 330 biji
* Alfalfa- 700 biji
* Vitamin C- 180 biji

Sekian, terima kasih

Puan Has
Sms/whatsapp 0132236819
Email: zarariana@gmail.com
Fb: Hasnirah Iris


No comments:

Post a Comment