Perlukan supplemen?

Alhamdulillah, moga perkongsian di dalam blog ini bermanfaat untuk semua terutama IBU HAMIL. Perkongsian melaui pembacaan, pengalaman sendiri dan pengalaman kawan-kawan seta blogger2. Yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan. SELAMAT MEMBACA DAN BERI KOMEN.

Thursday 26 September 2013

Garlic dari Shaklee

Assalam kawan-kawan semua. Selamat membaca. Siapa suka makan bawang putih? Saya masa kecil dulu memang tak suka makan bawang putih. Bila dah meningkat dewasa ni, barulah suka makan. Bau dan aroma dari bawang putih sangat harum. Itu pada yang suka lah kan..Pada yang tak suka, mesti cakap bau bawang putih BUSUK!!! Hahahaha...pada saya setiap masakan tanpa bawang putih mesti tak sedap dan tak lengkap.

Apa yang ada dalam bawang putih?

Kajian saintis menunjukkan setiap 100 gram bawang putih mengandungi 623 kJ kalori, karbohidrat (33 g), gula (1 g), serat (2.1 g), lemak (0.5 g), protein (6.39 g), beta karotin ( 5 microgram), thiamine (vitamin B1) (0.2 microgram),riboflavin (vitamin B2) (0.11 microgram), niacin (0.7 mucrogram), asid panthitenik (0.59 microgram), Vitamin B6 (1.2535 micragram), folate (3 microgram), vitamin C (31.2 mg), kalsium (181 mg),zat besi (1.7 mg), magnesium (25 mg), fosforus (153 mg), kalium (401 mg), natrium (17 mg) dan zink (1.16 mg). Kandungan zat lain ialah seperti mangan (1.672 mg) dan selenium (14 micrograms). Kandungan nutrien ini memberikan bawang putih sebagai sumber mineral utama untuk kesihatan manusia- Sumber

Wow..banyak khasiatkan..Tapi pada anda yang masih nak dapatkan segala khasiat dari bawang putih ini, jangan risau sebab di Shaklee terdapat supplemen yang berasaskan bawang putih dikenali sebagai GARLIC



Ianya dibuat daripada bawang putih jenis premium, bebas dari racun perosak dan ditanam secara organik di California, USA sewaktu musim panas serta kombinasi 2 ekstrak herba iaitu Rosemary dan spearmint. Dihasilkan secara ekslusif pada suhu bilik tanpa haba untuk memastikan pengekalan 100% Allicin aktif (tidak semua tablet garlic yang dijual di pasaran mengandungi Allicin aktif). Dwi teknologi digunakan untuk mengawal bau. Perisa herbanya terhasil dari kombinasi ekstrak herba( Rosemary & Spearmint) serta mengandungi pelbagai Vitamin E untuk meningkatkan sebatian aktif garlic dan keberkesanannya di dalam tubuh kita.

Manfaat Utama

* Mengandungi Spearmint 
- Mempertingkatkan sistem penghadaman & fungsi jantung.

* Antibiotik yang selamat & semulajadi 
- Garlic antibiotik semulajadi. Ianya selamat untuk kegunaan jangka panjang untuk mempertingkatkan sistem imun tubuh, menghalang penyakit berjangkit seperti selsema, kulat, kuman, virus dan yis candida.

* Menghalang Allergic 
- Mempertingkatkan penyakit berkait sistem imun seperti hidung yang sensitif,sinus, allergic, asthma, selsema, hepatitis.

* Mempertingkatkan Sistem PEnghadaman 
- Formula uniknya mampu mempertingkatkan masalah berkaitan dengan penghadaman seperti kembung perut, gastric, ketidakhadaman. 
- Garlic juga mampu menentang bakteria H.pylori bakteria dan menghalang ulser gastrik.

* Menurunkan tekanan darah tinggi 
- Kajian menunjukkan pengambilan 2-4 tablet akan menurunkan darah tinggi dengan 8 point.

* Detoksifikasi 
- Garlic mampu mengeluarkan raksa dari tubuh dengan pantas. Raksa, plumbum dan kadmium adalah logam toksik yang akan menaikkan tekanan darah. 
- Tambahan lagi, garlic mampu melindungi sel-sel darah dari kemusnahan dari logam dan menghalang kerosakan hati oleh bahan kimia.

* Menurunkan kolestrol 
- LDL, trigliserid dan kelikatan darah, mengurangkan pembekuan darah, meningkatkan HDL
- Melindungi jantung dan menghalang strok dan penyakit koronari.

* Mencegah kanser 
- Membantu mengelakkan dan merawat kanser dengan mengurangkan bahan pencetus kejadian kanser- Nitrosamine.

* Menstabilkan glukos 
- Membantu menstabilkan glukos didalam tubuh.

Alhamdulillah. Segala kurniaan Allah diberi kepada hamba-Nya. Jika nak makan bawang putih secara tradisional pun boleh juga cuma pastikan kebersihannya dulu ye..Tapi jika anda nak secara moden yang dihasilkan dengan teknologi tinggi. Cubalah GARLIC SHAKLEE, dijamin SEMULAJADI, SELAMAT, BERKESAN dan HALAL. 

Sebotol mengandungi 60 biji dengan harga RM47.50. MAHAL KE? Pada saya tak la mahal jika dibandingkan dengan tahap kesihatan yang saya dapat..hihihi..Anda yang ingin mencuba boleh pm saya.

Sekian. Terima kasih.

Puan Has
Shaklee Distributor(883548)
Pm/Whatsapp : 013-2236819
Email : zarariana@gmail.com
Fb : Hasnirah Iris


No comments:

Post a Comment