Perlukan supplemen?

Alhamdulillah, moga perkongsian di dalam blog ini bermanfaat untuk semua terutama IBU HAMIL. Perkongsian melaui pembacaan, pengalaman sendiri dan pengalaman kawan-kawan seta blogger2. Yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan. SELAMAT MEMBACA DAN BERI KOMEN.

Tuesday 3 September 2013

CoQ Health

Assalam. Info produk tentang Coq Health. Produk ni di lancarkan pada June'13 yang lalu. Apa yang best tentang produk CoQ Health? Pertama sekali moh kita tengok apa komponen utama dalam CoQ Health. Ianya sudah tentu Koenzim Q10(28mg), serta mengandungi Vitamin E(10mg) dan Extract Teh Hijau(10mg).



Apa itu Coenzym Q10?

CoQ10  merupakan zat makanan larut lemak yang hadir semulajadi dan ditemui di setiap sel tubuh kita untuk berfungsi dengan baik. Namun, ia lebih banyak ditemui di dalam ORGAN YANG BEKERJA KERAS dan MEMERLUKAN TENAGA SELULAR YANG BANYAK untuk organ seperti JANTUNG, HATI, BUAH PINGGANG dan PANKREAS berfungsi.

Bagaimana CoQ10 bertindak?

1. CoQ10 amat penting bagi jutaan sel tubuh, menghasilkan tenaganya sendiri untuk KEKAL BERFUNGSI. Untuk menghasilkan tenaga ini, sel-sel tubuh membakar gula dan lemak daripada makanan yang kita makan.
2. Nutrien ini kemudiannya terurai dan DITUKARKAN KEPADA TENAGA, dan proses tersebut memerlukan kehadiran CoQ10 sebagai PENCETUS TENAGA.
3. Proses penghasilan tenaga ini diulang beribu kali pada setiap saat untuk membolehkan JANTUNG KEKAL BERDEGUP dan seterusnya membolehkan ALIRAN TENAGA YANG BERTERUSAN.
4. TANPA CoQ10, sel-sel lain tidak dapat menghasilkan tenaga dan organ tubuh lain tidak dapat berfubgsi dengan baik bagi menyokong kehidupan.

Manfaat Utama

* CoQ10 dapat MEMBANTU MENGUKUHKAN OTOT JANTUNG.
* MENYOKONG KEUPAYAAN MENGEPAM DARAH dan MEMPERBAIKI PEREDARAN DARAH KE SELURUH TUBUH.
* MENYOKONG PERTALIAN antara saluran darah yang menyumbang kepada PARAS TEKANAN SIHAT/NORMAL.
* CoQ10 bertindak sebagai satu ANTIOKSIDAN yang kuat.
* MEMBANTU MELINDUNGI ARTERI bagi menangani masalah PENGOKSIDAAN LIPOPROTEINS berkepekatan rendah (LDL).
* Memudahkan pengaliran darah.
* Membantu MENYOKONG fungsi saluran darah termasuk pengaliran darah ke jantung.

Manfaat lain

* Bagus untuk kulit, slimming dan kesihatan prostat.
* Bagus untuk orang yang ada asthma dan kolestrol tinggi
* Kesuburan lelaki dan wanita
* Membantu mengurangkan proses penuaan.
* Membantu mengurangkan jerawat dan jeragat.
* Pelindung dari sinaran matahari/sinar uv.
* Membaiki peredaran darah sekaligus membekalkan nutrisi dan oksigen untuk menghasilkan sel baru.
* Membantu kulit lebih cerah dan berseri.

Berapakah jumlah pengambilan yang kita perlukan?


Pengambilan dietari harian membantu memelihara paras CoQ10 dalam tubuh, namun jumlah CoQ10 yang diambil daripada makanan selalunya kurang daripada 10mg sehari. Keupyaan tubuh dalam menghasilkan CoQ10 menurun berikutan peningkatan usia.

Faktor penyebab yang boleh mengurangkan paras CoQ10 dalam tubuh.

* Diet tidak seimbang.
* Pendedahan harian terhadap radikal bebas.
* PEnggunaan sesetengah ubatan tertentu.

Perbezaan Shaklee

* Untuk mendapatkan jumlah yang setara dengan 28mg CoQ10 di dalam CoQHEalth Plus, anda perlu memakan hampir 1.7kg ayam atau 28 cawan brokoli.
* Kombinasi CoQ10 dan vitamin E dipercayai untuk mengukuhkan keupayaan antioksidan yang terdapat di dalam vitamin E kerana CoQ10 membantu mengitar dan menjana semula vitamin E, untuk memberikan perlindungan antioksidan berterusan terhadap sel-sel tubuh.
* Ekstrak Teh Hijau mengandungi procyanidins yang telah ditemui dapat membantu menyokong kesihatan endothelium (lapisan tisu antara kapilari darah dan jantung).
* CoQ10 berasal daripada sumber semulajadi melalui kaedah penapaian yis. Bahan mentahnya merupakan satu-satunya CoQ10 semulajadi daripada yis yang ditapai yang terdapat pada masa kini. Sumbernya telah diuji dan diyakini ramai secara meluas mempunyai kualiti yang tinggi dalam sumber bioketersediaan CoQ10-nya.
* Tanpa Gluten
----------------------------------------------------------
** Tidak sesuai untuk ibu hamil, menyusu dan kanak-kanak. Dapatkan nasihat doktor.
~ Maksud tidak sesuai disini adalah supplemen ini tidak diuji keatas ibu hamil dan ibu menyusu. Tapi daripada pembacaan di blog Dr Zubaidi, Dr Zubaidi mengatakan ibu hamil dan menyusu boleh ambil CoQ10. Jadi kepada puan2 yang ingin makan, boleh dapatkan nasihat doktor atau boleh try and error. Jika bayi anda mengalami kesan negatif, sila berhenti makan.

***Cara makan - Sebiji sehari selepas makan malam.

Meh tengok testimoni yang pernah ambil CoQ10.
Alhamdulillah. Ha..anda tunggu apa lagi? Moh grab semepna romosi sepanjang September 2013..hihihi

Sekian.Terima kasih

Puan Has
Shaklee Distributor(883548)
Pm/Whatsapp: 013-2236819
Email : zarariana@gmail.com
Fb : Hasnirah Iris

No comments:

Post a Comment