Perlukan supplemen?

Alhamdulillah, moga perkongsian di dalam blog ini bermanfaat untuk semua terutama IBU HAMIL. Perkongsian melaui pembacaan, pengalaman sendiri dan pengalaman kawan-kawan seta blogger2. Yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan. SELAMAT MEMBACA DAN BERI KOMEN.

Wednesday 11 February 2015

Pujuk en suami makan supplemen

Assalamualaikum.w.b.t. Alhamdulillah. Bangun pagi dengan penuh syukur,masih bernyawa,anak2 sihat. Cuma saya dapat sakit tekak hari ini. Hihihi.. takpe..sakit pun nikmat kan. Siapa kata kalau makan supplemen tak jatuh sakit? Haaa..salah fakta tu. Supplemen berfungsi meningkatkan kesihatan dan mengurangkan risiko jatuh sakit. Jadi bila dah kena sesuatu penyakit tu,in sha allah potensi nak sembuh sangat pantas.

Tak percaya? Ermm...saya buat perbandingan antara suami dan saya. Biasalah lelaki kan,payah nak makan supplemen. Macam orang sakit katanya. Aduhai sayangku, bukan kah mencegah lebih baik dari mengubati? Bukanlah nak kata kalau makan supplemen ni badan jadi kebal dari sebarang penyakit kan. Apa salahnya jika kita siap sediakan badan dengan sistem pertahanan yang kuat,ironinya kesan sakit yang kita hadapi cuma sekejap. Ok,berbalik pada suami tadi,dia ni amat mudah diserang sakit kepala,sakit tekak,lesu dan walaupun dia tahu semua perkara ini tapi 'degil' ya amat nak makan supplemen tau. Hanya selepas sakit2 yang dinyatakan menyerang barulah cari supplemen..huhuhuhu...kadang2 saya sindir juga, "supplemen bukan ubat der"..hahhahaha..sindiran bergurau. Serius2 sangat kang gaduh..kikikiki.

Alhamdulillah. Kini bagi saya,saya amat memerlukan supplemen dan akan upkan dos bila sakit datang..

Moral of the story,kebanyakkan suami akan makan supplemen bila sakit dah datang..hihihihi..awak2 semua macamane? Senang ke tidak suami masing2 makan supplemen?

Bagi anda yang belum makan supplemen,pening nak pilih supplemen? Pm Has untuk bantuan.

Salam sayang
Has
SHAKLEE SID 883548
COD:TANJUNG MALIM
POS:Pos Laju,Gdex dan City Link.

1 comment:

  1. Suplemen bantu untuk topup nutrisi badan yang terkurang tu.. :)

    ReplyDelete