Perlukan supplemen?

Alhamdulillah, moga perkongsian di dalam blog ini bermanfaat untuk semua terutama IBU HAMIL. Perkongsian melaui pembacaan, pengalaman sendiri dan pengalaman kawan-kawan seta blogger2. Yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan. SELAMAT MEMBACA DAN BERI KOMEN.

Tuesday 3 February 2015

Kekal dan Tingkatkan kesihatan Sendi

Assalamualaikum w.b.t Alhamdulillah bersua kembali setelah sebulan tanpa khabar berita..cewahh..hahahah. Post kali ni nak cerita tentang kesihatan sendi. Kalau dulu masa kecil-kecil saya sentiasa rasa pelik kenapa orang-orang tua sering sakit lutut,sakit pinggang, kurang nampak dan pelbagai lagi yang boleh dikaitakan dengan 'sakit orang tua'. 

Meh nak cerita promosi bulan FEBRUARI 2015 kali ni. Shaklee sentiasa beri kejutan dan kejutan. 4 Promosi supplemen iaitu Vitalea, Ostematrix(Beli 6 Percuma 1 atau beli 2 botol untuk diskaun 5%) dan Advance Joint Health Tablet, Vitalea for Kids(Beli 3 percuma 1). Waduh2..Hilang segala rasa sengal dan sendi tulang kalau grab promosi kali ni. Untuk anak2 pun ada tau.









Advance Joint Health Tablet

Kesihatan sendi 

*Sendi-sendi membentuk hubungan antara tulang temulang yang memberi sokongan dan membantu anda bergerak. Ia terdiri daripada tulang rawan, ligamen, tendon dan cecair-cecair sinovia(bendalir yang melicinkan sendi-sendi) yang memberikan keselesaan antara tulang temulang dan membantu menyerap hentakan dari impak fizikal. Sakit Sendi dan ketidakselesaan. 
* Semakin umur meningkat, tulang rawan meyusut secara semulajadi. Tekanan fizikal yang berterusan dan bebanan boleh mempercepatkan kerosakan tulang rawan dengan mencetuskan pembebasan bahan kimia yng menyerang tulang rawan dan menyebabkan ketidakselesaan sendi dan pergerakan terbatas. 

Bagi jutaan orang yang mempunyai ketidakselesaan sendi, aktiviti biasa seperti membengkok, duduk dan berjalan pun terasa begitu mencabar. Ianya juga boleh mengakibatkan hidup anda terjejas dan menghalang anda dari melakukan aktiviti yang anda gemari.

 Jangan biarkan sakit sendi menghalang anda dari bergiat aktif, pencegahan awal boleh menjadikan sendi anda sihat pada masa akan datang. Sama ada anda menghidap sakit sendi atau tidak, adalah penting bagi anda mendapatkan nutrisi sendi seiring dengan peningkatan usia.

Bacaan lanjut AJHT

Vitalea

Sebiji VITALEA bersamaan 40 hidangan lauk. Mak aih..mampu ke nak makan banyak tu sehari?

* Vitalea adalah multi vitamin dan mineral PERTAMA DCIPTA DI DUNIA. Mula dikenali sebagai "Vitalize-Mineral" dan disingkatkan sebutan kepada "Vita-min". Perkataan vitamin yang disebut kini asal dari Shaklee. 
* 90 tahun dulu, Vitalea berbentuk cecair. Peningkatan teknologi telah mengubah bentuknya kepada tablet. 
* Centre for Science di Amerika Syarikat telah memilih VITALEA sebagai THE BEST MULTI-VITAMIN di dalam Public Interest pada tahun 2000. 
* Setiap tablet mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buah, 12 vitamin dan 7 mineral penting sebagaimana disaran oleh RDA. Diformulasikan secara komprehensif dan sangat seimbang. 
* Disaluti dengan serbuk spirulina. Juga dihasilkan dengan kaedah yang terkini dan teknologi eksplosif yang kompleks, disebut sebagai "Explo-tab". 
* Tablet paling pantas di dunia terlarut dalam air dan juga tubuh manusia. Mineral yang terkandung didalamnya mudah berintegrasi dengan PROTIN untuk penyerapan pantas oleh usus kecil. 
* Ujian klinikal membuktikan dengan pengambilan VITALEA SELAMA SETAHUN boleh mengurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 65%.
Bacaan lanjut Vitalea

Ostematrix

Kalsium yang isinya paling seimbang memastikan kadar penyerapannya 99%. Formulanya unik dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati. Mengandungi kalsium, magnesium, fosforus, dan vitamin D, Zink, Kuprum, Manganes dan Boron. Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral. Kajian membuktikan supplemen kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur secara berkesan. 

Inilah dia OSTEMATRIX SHAKLEE. Ianya membekalkan :- 1,000 mg (100% DV) unsur calcium daripada bahan semulajadi dan mudah diserap. 400 mg (100% DV) magnesium untuk meningkatkan penyerapan kalsium ke dalam tulang dan menguatkannya. 400 IU (100% DV) of vitamin D untuk menggalakkan penyerapan calcium.

Vitalea For Children

Saya belum search lagi info pasal vitalea for children ni. Soon saya updated ok. Yang saya dengar, rasanya macam anggur gitu. Kanak2 suka.

So, 4 produk Shaklee bagi promosi bulan ini tau. Cepat2 grab. Nak harga ahli, moh pakat ramai2 join ahli. Memang sangat berbaloi2 harganya. Nak join senang je, daftar keahlian dengan RM75 atau KEAHLIAN PERCUMA dengan kumpul 200 point untuk satu transaksi. Menarik!!!! Awesome lahh!!!!..

*Esok saya post tentang kepentingan supplemen2 ni ya. 

Whatsapp/Telegram 013-2236819
Shaklee SID: 883548
COD: Tanjung Malim
Pos: Pos Laju, GDEX dan CITYLINK

Regards
Puan Has

No comments:

Post a Comment