Perlukan supplemen?

Alhamdulillah, moga perkongsian di dalam blog ini bermanfaat untuk semua terutama IBU HAMIL. Perkongsian melaui pembacaan, pengalaman sendiri dan pengalaman kawan-kawan seta blogger2. Yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan. SELAMAT MEMBACA DAN BERI KOMEN.

Saturday 18 October 2014

Prinsip Shaklee VS Bahan Berbahaya

Anda semua sedia  maklum dengan motto Shaklee kan? Ke masih ada yang belum tahu? Ok, pada yang tidak tahu, mari saya kongsikan di sini. Kata-kata keramat yang sering diulang suara para pengedar adalah SENTIASA SELAMAT, SENTIASA BERKESAN DAN SENTIASA MESRA ALAM. Bagaimana yang kami katakan ianya SELAMAT, BERKESAN dan MESRA ALAM?

SENTIASA SELAMAT

Kami Jamin Keselamatan Tanpa Syarat

Kami bermula dengan alam semulajadi. Saintis Shaklee mencari di seluruh dunia untuk sumber bahan-bahan semulajadi yang terbaik. Maka kami menjalankan lebih 350 ujian ke atas setiap bahan baru untuk logam berat, racun perosak atau mana-mana ratusan bahan cemar lain yang berbahaya. Dan kami terus menjalankan lebih 83,000 ujian kualiti setiap tahun untuk menjamin ketulenan dan keselamatan setiap produk.

Secara teknikal, produk Shaklee TIDAK mempunyai

- Aceton
- Alkylohenol Ethoxylates
- Ammonia
- A-Terpinene
- A-Terpineol
- Aluminium Zirconium
- Benezaldehyde
- Benzyl Acetate
- Benzyl Alcohol
- Bisphenol
- Brominated Flame Retardants
- Bronopol
- Butyl Acetate
- Butyl  Cellosolve
- Camphor
- Chlorine Dioxide
- Chloroform
- Cresols
- Diazolididinyl Urea
- Dibutyl Phthalate
- Hydochloric Acid
- Imadazolidinyl Urea
- Quaternium-15
- Dichchlorobenzene
- Diethanolamine
- Diethyl Phtalate
- Hydroquinone
- Isopropanol
- Isopropyl Alcohol
- Lead
- Limonene
- Dimethyl Pthalate
- Dioxin
- DMDM Hydantion
- Ethyl Acetate
- Formaldehyde
- Furans
- Linalool
- Phosphates
- Phosphoric Acid
- Phthalates
- Polyethylene Terephthalate
- Polyurethane Foam
- PolyViny Chloride
- P-phenylenediamine
- Propylene glycol
- Sodium HypoChlorite
- Sodium Laureth Sulfate
- Sodium Lauryl Sulfate
- Styrene
- Sulfuric Acid
- Teratogens
- Terpenes
- Toluene
- Toulene Sulfonamide Formaldehyde Resin
- Trichloroethane
- Triclosan
- Trimethylbenzene
- Tripolyphosphate
- Xylene
- Linear Alkyl Benzene
- Sodium Sulfonate
- Methylene Chloride
- A-Pinene
- Musks
- Naphthalene
- Nitrobenzene
- Parabens
- Paradichlorobenzene
- Pentane
- Perchlorate
- Perchloroethylene
- Peroxide
- Petroleum Distillates
- Phenols

*Diterbitkan oleh US FDA

Panjangkan senarai ni, mana satu yang biasa kita lihat atau sebut? Pada saya PARABENS yang selalu saya jumpa. Apa parabens tu? Bahaya kah? Ini saya ambil dari blog untuk perkongsian info

**Parabens adalah bahan kimia yang digunakan sebagai pengawet. Ia digunakan untuk melawan bakteria dan kulat. Hampir semua parabens yang digunakan sebagai bahan pengawet adakah buatan manusia dan bukan dari sumber semulajadi. PARABENS boleh diserap melalui sistem kulit, darah dan penghadaman.Paraben boleh ditemui sebagai methylparaben, ethylparaben,propylparaben, butyparaben,isopropylparaben,yang terdapat dalam alat solek/ kosmetik.- Rujukan

SENTIASA BERKESAN

Banyak syarikat mendakwa yang produk mereka berkesan Tetapi di Shaklee, kami punya bukti. Anda boleh dapati lebih daripada 100 bahan saintifik, yang 90 daripadanya diterbitkan dalam jurnal peer-review yang membuktikan keberkesanan produk Shaklee bercetak. Bahkan lebih RM300 juta dilaburkan dalam ujian klinikal, penyelidikan dan pembangunan. Dan dalam satu Kajian Unggul pada 2007 yang dikendalikan oleh kerjasama dengan penyelidik-penyelidik dari U.C Berkeley School of Public Health menunjukkan orang yang mengambil makanan tambahan Shaklee mempunyai kesihatan yang lebih baik daripada mereka yang mengambil jenama multivitamin lain.

Bukti yang paling menyerlah adalah sebahagian besar daripada jutaan orang hidup lebih sihat, lebih produktif kerana mendapat manfaat Shaklee. Sebelum sebarang produk Shaklee berada di tangan anda, kami telah memastikan yang ia benar-benar seperti apa yang kami katakan
.

Ujian terhadap Triglycerides iaitu index kesihatan jantung mendapati bacaan index pada mereka yang mengambil Shaklee adalah di bawah paras 121(Bacaan normal bawah 150)manakala bacaan index lebih tinggi pada mereka yang menggunakan jenama lain atau pada mereka yang tidak mengambil supplemen langsung.

Sangat best pada mereka yang dah mula consume supplemen jenama Shaklee. Ok semua, esok saya sambung sikit lagi. Mata dah ngantuk ni..bye.

Sekian, terima kasih

Puan Has
SID: 883548
Sms/Whatsapp : 013-2236819
Email: zarariana@gmail.com
Fb: Hasnirah Iris
Page : Iris Vitamin Shoppe

1 comment: