Perlukan supplemen?

Alhamdulillah, moga perkongsian di dalam blog ini bermanfaat untuk semua terutama IBU HAMIL. Perkongsian melaui pembacaan, pengalaman sendiri dan pengalaman kawan-kawan seta blogger2. Yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan. SELAMAT MEMBACA DAN BERI KOMEN.

Tuesday 14 October 2014

GLA Complex Bantu kecutkan Cyst

Assalamualaikum.w.b.t. Alhamdullillah.Syukur. Excited sangat sebab dapat whatsapp daripada customer yang ambil Gla Complex dan Alfalfa,beliau bagitau yang Cyst beliau makin mengecil atau mengecut. Seronok dengar kan?

Apapun semua berbalik kepada izin Allah S.W.T. Kita sebagai manusia hanya perlu berusaha. Moga impian beliau terlaksana.

Sebelum tu mari kita baca apa itu CYST?

OVARIAN CYST

Ovarian Cysts adalah nama yang diberikan kepada cyst atau kantung yang berisi lendir/air yang berada di dalam kilang telur ovari. Lendir atau cecair ini boleh jadi seperti air, pekat likat dan ada diantaranya yang mengandungi tisu-tisu seperti rambut dan gigi.

Ovarian Cyst adalah kejadian yang kerap berlaku dikalangan wanita muda dan kebanyakkannya wanita tidak menyedari yang mereka mengalaminya kerana ia jarang memberikan simtom atau gejala. Ia hanya akan disedari apabila sesorang wanita itu membuat ultrasound ketika menghadapi masaalah kesuburan. Kehadiran ovarian cyst mungkin menunjukkan sistem peranakkan yang bermasalah dan berkaitan dengan masalah ketidak-suburan anda.

Cyst sebenarnya berkait-rapat dengan proses reproduksi wanita. Ovarian Cyst yang normal adalah cyst-cyst yang mengandungi telur daan apabila ia matang, ia akan pecah untuk melepaskan telur untuk persenyawaan. Cyst jenis ini dinamakan sebagai FollicularCyst. Kadang-kadang, cyst-cyst lain juga boleh tumbuh di dalam ovari dan cyst inilah yang selalu memberi masalah kerana jika ia tidak pecah, saiznya akan bertambah besar serta membahayakan.

Kenapa saya cadangkan GLA COMPLEX dan Alfalfa?

1. Gla Complex berfungsi sebagai anti oksidan yang meningkatkan sistem imun tubuh,menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser.

2. GLA (gamma linolenic acid) adalah sejenis asid lemak Omega-6 yang diperlukan badan untukmembentuk prostaglandin iaitu sejenis bahan berupa hormon yang mengawal keradangan dan mengawal atur proses badan yang normal.
3. Jadi dengan menambahkan kuantiti prostaglandin dalam badan, ia dapat mengecutkan cyst dan mengawal imbangan hormon untuk mengelakkan pembentukan cyst barusekaligus merawat masalah cyst anda.

* Prostaglandin- bahan hormon dalam badan , ianya penting untuk fungsi kimia. Berfungsi mengawal atur proses-proses badan yang normal
Alfalfa pula berfungsi memperbaiki sel-sel tumor. Mengandungi iodin yang mana ia telah lama digunakan untuk merawat cyst.

Sekian, terima kasih

Jika ingin mendapatkan supplemen mengikut bajet, sila hubungi saya

Puan Has
Sms/Whatsapp 013 -2236819
Email: zarariana@gmail.com
Fb: Hasnirah Iris

No comments:

Post a Comment